A WLTP-ciklus egymás után szedi áldozatait, az Opelnél pedig egyenesen a legerősebb modell, az Insignia GSi benzines változata esett ki a kínálatból. Az ok nagyon egyszerű, a 2,0 literes, 260 lóerős turbómotort már nem érte meg az új normához igazítani, ugyanakkor mégiscsak elgondolkodtató, hogy egy friss típus alig pár hónapig volt elérhető.

A kezelhetőség egyszerű, a középkonzolon kevés a fizikai gomb. A bajuszkapcsolók ellenben túlságosan messze vannak a kormánytól. Fotó: Hilbert Péter

Azért is sajnálatos a benzines GSi búcsúja, mert az Opel nagyon kitett magáért, ez a topmodell egészen más, mint egy „hétköznapi” Insignia. Egyrészt az orrkiképzése és a fara is dögös, másrészt Volker Strycek, egykori DTM-pilóta vezényletével a dinamikai fejlesztésekért felelős csapat pazar munkát végzett. Ahhoz képest ugyanis, hogy egy 4,9 méteres ötajtósról van szó, nagyon élvezetes! 10 mm-rel lejjebb ültetett futóművével és az összkerékhajtással, amely hátul oldalanként is szabályozza a nyomatékot, nemcsak komoly kanyarsebességre képes a GSi, hanem tapadási problémái sincsenek. Az már csak hab a tortán, hogy az elöl 345 mm-es tárcsákat szorító Brembo féknyergek nagyon hatásosak.

Kellemesen erős a 2,0 literes turbómotor, hangja magas fordulaton egészen fülbemászó!

S a motor? 260 lóerő nyilván nem kevés, de szó sincs arról, hogy a GSi a nyers erőről szólna, a gyorsulási élménytől nem fogunk hanyatt esni. Egy jóleső, viszonylag komoly erőtartalék a turbómotor jellemzője, amely az áthangolt kipufogóval kifejezetten szépen szól. A blokkhoz kapcsolt nyolcfokozatú automatikus váltó szépen teszi a dolgát, de hiába hosszú a végáttétel, csodára ne számítsunk a fogyasztás kapcsán. Vegyes üzemben 9,5 liter körüli érték a reális, ami azt jelenti, hogy egy kis biztonsági ráhagyással kevesebb, mint 600 kilométert autózhatunk egy tankkal. Ekkora távolság megtétele pedig egyhuzamban sem okoz különösebb nehézséget a GSi-ben, ugyanis a sportülések meglepő módon nagyon kényelmesek, s a többi Insiginiához hasonlóan hatalmas a hátsó lábtér. A lapos karosszéria miatt a langaléták feje már súrolhatja a tetőkárpitot a második sorban, de az Opel kihozta azt, amit ebből a műfajból lehet. Az ötajtós Grand Sport karosszéria egyértelműen valós alternatívája a kombinak, a hatalmas nyílás megkönnyíti a dolgunkat.

Tekintélyes autó az Insignia GSi, jól állnak neki a lapított kipufogóvégek

A benzines GSi 11,7 milliós ára az autó méretéhez és tudásához mérten abszolút versenyképes, de ezért az összegért már prémiumgyártók is kínálnak hasonló méretű modelleket, igaz, kevésbé erős motorral.

Tetszett
• tágas utastér
• menetkomfort
• erőtartalék
• sportos, de túlzások nélküli külső
Nem tetszett
• hatótávolság
• hátsó fejtér lehetne nagyobb

Összegzés
Nemcsak sportosan néz ki, hanem úgy is mozog a GS i – a tesztpéldány hajtásláncába nehéz belekötni. Bár egy 4,9 méteres üzleti autóról beszélünk, képes a hétköznapokba egy kis izgalmat csempészni. Annak ellenére, hogy rétegmodell, sajnálatos, hogy ilyen rövid pályafutást élt meg.

Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 191 kW (260 LE) 5300/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2500-4000/perc
Hossz./szél./magasság: 4897/1863/1445 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/terhelhet.: 1608/687 kg
Csomagtér: 490-1450 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Max. sebesség: 250 km/h
Varos/országút/vegyes: 11,2/7,1/8,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100 km
CO2-kibocsatas: 197 g/km
A modell alapara: 8 210 000 Ft (1.5 Turbo, 140 LE)
A tesztelt verzió ara: 11 710 000 Ft (utolsó ár)