Nem szórakoztak sokat a Daciánál, amikor olcsó családi furgon készítéséről volt szó, előkapták a Lodgyt, melynek megtartották a sikkes arcberendezését és a jókora, 2810 mm-es tengelytávolságát. A Dokker raktere (800 l) annak dacára, hogy 135 mm-rel rövidebb a Lodgynál (827 l) gigászi, ráadásul ha ledöntjük az üléseket, akkor legyőzi a nagyobb márkatestvérét. Utóbbi helyzetben a magasabb építésű (+169 mm) Dokker 3 m3-nyi áru szállításával birkózik meg, míg a Lodgy „csupán” 2617 literes térrel rendelkezik.

Csak semmi flanc, egyszerű, de igényes felületi kiképzésű műanyagokból épül fel a pult – ez alól csak az ezüstszínű betét képez kivételt... Csak semmi flanc, egyszerű, de igényes felületi kiképzésű műanyagokból épül fel a pult – ez alól csak az ezüstszínű betét képez kivételt…

Kabinmustra: apró, de feledhető hibák

A Dokker egy tágas, nagy utas- és rakterű egyterű. Az első ülések kényelmesek, azonban a lapjuk túl rövid, a vezetőnek felárért állítható magasságú ülés- és kormányoszlop is dukál. Utóbbi sajnos mélységében nem szabályozható. A műszerfal hasonlít a Lodgyéra, annyi differenciával, hogy a pult tetején két mély, fedél nélküli tárolót alakítottak ki – a filléres „kályhaezüst” középkonzoli betétet elhagyhatták volna… Az első ajtózseb lehetne nagyobb, oda csak szuszakolva fér be egy 1,5 literes palack. Az állítható magasságú első övek felárasak, ráadásul lespórolták ezekről a burkolatot, a tesztpéldány vezetőülése pedig enyhén lötyögött.

Meglepő, de a tolóajtókon keresztül (csak a jobb oldali széria) nem is olyan könnyű a beszállás a második sorba, az ok, hogy az alsó résznél túlságosan összeszűkül a nyílás, nincs elég hely a lábfejnek. Gyerekülést behelyezni azonban pofonegyszerű, minden hátsó üléshez ISOFIX horgok, állítható fejtámlák és hárompontos biztonsági övek járnak. A fejtér eszméletlenül nagy, a szélesség korrekt, még három felnőtt is elfér egymás mellett. A támlák osztva dönthetők, vagy igény szerint a lapjukkal együtt felállíthatók, előrebillenthetők, a padlón pedig masszív horgokat találni. A kétszárnyas, akár 180 fokban is kihajtható raktérajtó nagyobb felén helyeztek el külső kilincset, a kisebb szárny zárását egy belső kar meghúzásával oldhatjuk. A Dokker alapfelszereltsége puritán, az extrákat pedig sok esetben csak magasabb felszereltség választása esetén lehet elérni. Ha légkondicionáló berendezést, fedélzeti számítógépet, vagy éppen elektromosan állítható külső tükröket szeretnénk, akkor csak az Arctic csúcsszint jöhet számításba. Az utóbbi változathoz kérhető többek között tolatóradar (60 000 Ft) és prímán működő MEDIA NAV (135 000 Ft) multimédiás rendszer is.

Hosszú távon fárasztó, hogy rövid az ülőlap és nincs tempomat. Hátul keskeny nyíláson át kell beemelni a lábat, egyébként helybőség és minden ülésen ISOFIX-pontok a második sorban Hosszú távon fárasztó, hogy rövid az ülőlap és nincs tempomat. Hátul keskeny nyíláson át kell beemelni a lábat, egyébként helybőség és minden ülésen ISOFIX-pontok a második sorban

Számoljunk utána, mert ennél nincs olcsóbb!

A relatíve gazdagon stafírungozott Arctic csomaggal az 1,6-os benzines (82 LE) 3,09, az 1.2 TCe (115 LE) 3,44, míg az 1,5-ös dCi (75 LE) 3,54 millióba kerül. Utóbbinál csupán 150 ezerrel kóstál többet a tesztautóban is szolgálatot teljesítő 90 lovas dízel. A kis gázolajos forgatónyomatéka 200 Nm, mely az enyhe turbólyuk átlépését követően ki is aknázható. A dízel- és a szélzaj egyedül sztrádán tolakodóbb a kelleténél, utóbbiak oka a nagy homlokfelületű kasztni, meg nyilván jól jönne egy hatfokozatú váltó is. Az ötgangos manuális szerkezet hosszú úton mozog, megvezetése megfelelő, 110 km/óránál 2250, míg 130-nál 2700-as percenkénti fordulatszámon dolgozik a dCi.

A raktérküszöb magassága 570 mm, a Dokker terhelhetősége 649 kg A raktérküszöb magassága 570 mm, a Dokker terhelhetősége 649 kg

A papírformát borítva kifejezetten jól gyorsul a Dokker, rugalmasságát sem előzésnél, sem pályára való felhajtáskor nem érheti kritika. Öt fővel, megpakolt csomagtartóval is gond nélkül gyorsul 150-ig, a tartós 130-as utazótempó nem jelenthet gondot. A kasztni oldalszélérzékeny, a kormányzás nem túl közvetlen, ráadásul sokat is kell vele bíbelődni – ütközéstől ütközésig 3,3 fordulat. A lágy rugózás és a strapabíró felfüggesztések rossz körülmények között brillíroznak, ellenben kanyarban könnyedén ki lehet hozni a Dokkert a sodrából. Ilyenkor jóindulatú alulkormányozottságra kell számítani, a menetstabilizáló, kipörgésgátlóval és alulkormányozottság-ellenőrző rendszerrel 85 000 forintot kóstál. A szkeptikus szimpatizánsoknak jelképes összegért (47 900 Ft) 5 év/100 000 kilométeres Dacia garancia is elérhető.

Sokkal emészthetőbb a far képe, mint a megosztóbb fazonú Lodgynál Sokkal emészthetőbb a far képe, mint a megosztóbb fazonú Lodgynál

TETSZETT
– vállalható formavilág
– tágas kabin és raktér
– ár-érték arány

NEM TETSZETT
– sok extra csomagban
– nehézkes beszállás hátra
– kabin kidolgozása

ÖSSZEGZÉS
Kétségtelen, hogy szegmensének legolcsóbb darabja a Dokker, így nem meglepő, hogy belül kevésbé igényes, mint a drágább vetélytársai. Használati értéke magas, a néhol „rusztikus” kialakítás dacára remek igavonóról van szó.

Dacia Dokker 1.5 dCi
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4363/1751/1852 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1490/1478 mm
Fordulókör: 11,16 m
Saját tömeg/teherbírás: 1205/649 kg
Csomagtartó: 800/3000 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,9 s
Maximális sebesség: 162 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,1/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell alapára: 2 590 000 Ft (1.6 Acces)
A tesztelt típus ára: 3 690 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!