Nagyítóval kell keresni a piros díszvarrást a fekete belsőben. Fotó: Stefler Balázs

Ami a benzineseknél a GTI, a dízelnél a GTD, a villanyautóknál a GTX – sportos, de azért a hétköznapok során is jól használható modellváltozat. Sokat javít a minőségérzeten a fekete belső hangulat, de azért nem tudja feledtetni a túlságosan bonyolult érintőképernyőre támaszkodó kezelhetőséget. A sportos hangulathoz az első sportülések (Interior Top Csomag, 1 334 770 Ft) mellett sportosabb kormánykerékre is szükség lenne, hiszen váltó híján ez az egyetlen kapcsolódási pontja a sofőrnek…

Sok a hely hátul, a sportülések széles és magas támlája szinte ellehetetleníti az előre látást

A 204 lóerős (310 Nm) hátsó mellé kerül egy 109 lóerős (162 Nm) első hajtómotor, a rendszerteljesítmény 299 lóerő. Ezek után nem csoda, hogy nagyon fürgén szedi a kerekeit az autó, a problémát az jelenti, ha el kell térni az egyenestől. Hiába az alacsony tömegközéppont, a jelentős súly miatt lefelé sodródik az útról az ID.5 GTX; érezhető, mikor kezdünk besokallni, ezért nem veszélyes a dolog, de csalódást okoz azoknak, akik sportos vezetési élményre vágynak. Pozitívum, hogy még a 20 colos felnikkel is egész jó a rugózás, és a hatótávolság kellően nagy, nem kell visszafognia magát az embernek ahhoz, hogy bőven meghaladja a 400 km-t – feltéve, hogy sokat lassít fékenergia-visszatermeléssel. Hátrafelé a magas kalaptartó és a vastag tetőoszlopok korlátozzák a kilátást, és esőben a hátsó ablaktörlő hiánya is ront a helyzeten.

Előre hajtómotort és toronymerevítőt is kapott a GTX-változat

Az ID.5 GTX reménybeli vásárlója azzal szembesül, hogy listaáron a prémium-testvér Audi Q4 Sportback quattro pár tízezer Ft-tal olcsóbb is választottjánál, a mundér, azaz a tömegmárka becsületét a 700 000 Ft-os árkedvezmény menti meg – de ezt az összeget gyorsan elkölti az ember egy-két extrára.

Magas a hátsó, nem sok lehetőséget ad a hátratekintésre

TETSZETT
• gyorsaság
• tágas utas- és csomagtér
• hatótávolság
NEM TETSZETT
• erős alulkormányzottsági hajlam
• kilátás hátrafelé

ÖSSZEGZÉS
Villanyautóként jól szerepel az ID.5 GTX, sportmodellként már nem ilyen egyértelmű a helyzet – gyors, de nem kedveli a tempós kanyarokat. Tágas, kényelmes és egész élhető a hatótáv, de mindennek megvan az ára.

Volkswagen ID.5 GTX
Max. teljesítmény: 220 kW/299 LE
Max. forgatónyomaték: 460 Nm
Hossz./szél./mag.: 4599/1852/1615 mm
Tengelytáv: 2771 mm
Fordulókör: 11,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 2243/507 kg
Csomagtér: 549-1561 l
Akkumulátor kapacitás: nettó 77 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,3 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 17,1 kWh/100 km
Szabványos hatótávolság (WLTP): 512 km
Tesztfogyasztás: 18,2 kWh/100 km
A modell alapára: 22 688 500 Ft (ID.5 Pro, 204 LE)
A tesztautó ára: 26 134 060 Ft