Aki ódzkodik a feltűnő német prémiummodellektől, de mindenképpen igényes középkategóriásban gondolkodik, annak ideális lehet a remekbe szabott külseje ellenére visszafogott S60-as. Bár a kabinja alig tágasabb, mint a V40-esé, négy felnőttnek nagyon kényelmes: ritkaságszámba mennek az ennyire jól formázott és komfortos hátsó ülések, és a belső tér kidolgozása is példaértékű. A 4628 mm-es hossz a kisebbek közé sorolja a szegmensben, ahogyan a külméretek fényében a 380 literes csomagtér is csalódást keltő, ráadásul a szűk rakodónyílás sokszor megnehezíti az ember életét.
A T3-as motorra ellenben nehéz rosszat mondani: a Fordtól származó egység derekasan helytáll az S60-asban, főleg egyenletes teljesítményleadásával és meglehetősen kulturált működésével szerez jó pontokat. A V40-eshez hasonlóan itt is 150 lóerőt mozgósít az egység, s 1600-as fordulattól lehívható, 240 Nm-es nyomatékával egészen tisztességesen gyorsul (0-100 km/h: 9,4 s), a 8,6 literes tesztfogyasztás azonban köszönőviszonyban sem volt az 5,8 literes gyári értékkel.
Szintén a negatívumok közé sorolhatjuk a kemény futóművet, hiszen az autó nyugodt jellegéhez nem feltétlenül illik az úthibákat nehezen toleráló rugózás. Szerencsére az S60-asnak viszonylag barátságos árat szabtak, ugyanis a T3-as 7 790 000 forintos áron vihető haza. Ezzel együtt nem valószínű, hogy a T3-as verzió mellett sok kuncsaft teszi majd le a voksát, hiszen a hasonló menetteljesítményeket garantáló, ám takarékosabb D3-as dízel (136 LE) 7 750 000 forintot kóstál.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!