Manapság már elég nagy az a vásárlóréteg a piacon, amely megelégszik a fizikailag kisméretű karosszériával, azonban a nagyobb autókból megismert szolgáltatásokra vágyik. Mostantól a Fiesta is képes teljesíteni ezeket az igényeket, hiszen már Vignale változatban is elérhető az ötajtós verzió.
Némi króm, egyedi hűtőrácsbetét és jelvények tájékoztatnak, hogy itt nem egy hétköznapi kisautóval van dolgunk. Ahhoz azonban, hogy az ajtót feltárva ez nyilvánvaló legyen, már mélyebben kell a zsebbe nyúlni: a vörösborszínű bőrkárpit felára 260 000 Ft. Sötétbordó színe mellett a látványos díszvarrás is sokat dob a minőségérzeten, amelyet még a műszerfal karbonhatású dekorbetétje is hivatott emelni. Nem érdemes lemondani az üvegtetőről (250 000 Ft, jár hozzá az állítható magasságú utasülés), amely ugyan a hátsó fejteret erőteljesen korlátozza, de rengeteg fényt enged az utastérbe, és nyitható paneljének köszönhetően extra szabadságérzetet is ad. A feláras felszerelések listája jelen esetben túlnyomórészt az egyedi kialakítást szolgálja, de például a holttérfigyelőért (100 000 Ft) is fizetni kell – ez valamiért kimaradt a 90 000 Ft-os Biztonság és védelem csomag 4-esből, ami éberségfigyelőt, távolságtartó tempomatot, koccanásgátlót, táblafelismerőt és automatikus fényszórókapcsolást tartalmaz.
Szerencsére a vezetési élmény jórészt megmaradt annak, amit a Fiestától megszokhattunk. Az 1,0 literes turbómotornak nem hallani, nem érezni a háromhengerességét, a 140 lóerős teljesítménnyel pedig jókat lehet gyorsítani. Szokás szerint úgy 1500-tól terhelhető, 2000-től húz igazán, és egy kicsit később fullad ki, mint a gyengébb társai. Pontos a kormányzás, jó az úttartás, nagy kanyarsebességgel autózhatunk, azonban a tesztpéldány 18 (!) colos felnijei a 205/40-es abroncsokkal már nagyon rázósak, rossz minőségű aszfalton még el is pattog a kocsi a kijelölt ívről.
A legolcsóbb Vignale (6 095 000 Ft) a 125 lóerős, 1,0 literes turbómotort kapja, a tesztautó 140 lóerős teljesítménye 150 000 Ft felárat jelent, a kettő között találjuk a hatfokozatú automatikus sebességváltóval felszerelt 100 lóerős változatot – ennél hátul dobfék dolgozik –, a 120 lóerős dízelért 6 465 000 Ft-ot kell fizetni. Ezzel rögtön a Mini szintjén találja magát a Fiesta, amivel ugyan tulajdonságai alapján állja a versenyt, de kevésbé karakteres a kialakítása. Márpedig a prémium kisautók világában ez utóbbi is fontos döntési szempont. Pozitív, hogy az alapáron adott 2+3 év/100 000 km-es garanciát olcsón, 26 900 Ft-ért bővítik 2+3 év/200 000 km-re.
Tetszett
• vezethetőség
• minőségérzet
Nem tetszett
• peres abroncsok
• magas fogyasztás
• biztonsági extrák felár ellenében
Összegzés
Egyre többre vágynak a vásárlók, amit a Ford még a kisautó kategóriában is megad nekik. A kerékválasztástól eltekintve egész jól sikerült a prémiumérzés adoptálása a Vignale verziónál, azonban az árcédulát nézve önkéntelenül is felmerül az emberben: ennyi pénzért már egész jó Focust is lehet kapni.
Ford Fiesta Ecoboost 140
Összlökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 180 Nm 1800-5000/perc
Hossz./szel./mag.: 4040/1735/1476 mm
Tengelytáv: 2493 mm
Nyomtáv elöl/hatul: 1513/1476 mm
Fordulókör: 10,3 m
Sajat tömeg/teherbírás: 1241/444 kg
Csomagtér: 311-1093 l
Üzemanyagtank: 42 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Max. sebesség: 200 km/h
Varos/országút/vegyes: 6,3/4,6/5,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 6 095 000 Ft (Ecoboost 125)
A tesztelt verzió ara: 6 245 000 Ft