Nagyon jól eltalálták a Renault mérnökei, mire is van szüksége egy sportos vezetőnek, de mi a helyzet a hétköznapi autóssal? Az ő igényeit vajon mennyire tartották szem előtt? Ezt a kérdést az eddigi legkisebb, 1,2-es motorral felszerelt Mégane tesztelésével válaszoljuk meg.
Kezdjük azzal, hogy a kicsinység relatív, hiszen kapott egy turbófeltöltőt a közvetlen benzinbefecskendezéses négyhengeres, így teljesítménye 115 lóerő, nyomatéka 190 Nm – ráadásul mindezt jóval alacsonyabb fordulaton tudja, mint az 5 lóerővel gyengébb, 1,6-os szívómotor. Az 1.2 TCe motornál nagyon hosszú áttételezést választottak a fogyasztás alacsonyan tartására. Nekünk volt egy hosszabb autópályás-országutas túránk is az autóval, így nem csoda, hogy sikerült 5,7 l/100 km-re levinni a fogyasztást. Városban motorleállító segíti a takarékoskodást.
A Dynamique felszereltségre nem nagyon lehet panasz, hacsak az nem, hogy a rádiós fejegységen belül kicsit össze-vissza vannak a gombok; érdemesebb külön a navigáció ülések közé és a rádió kormányoszlopra helyezett vezérlőjét használni. A második sorban átlagos a térkínálat, a felfüggesztés egészen jól kirugózza az úthibákat, a kissé érzéketlen kormányzástól eltekintve a vezethetőség jó.
Egészen jól eltalálták tehát a normál autós igényeit is a Renault Mégane 1.2 TCe-vel, amely az akciósan 4 565 000 forintos árával kedvező ajánlatnak számít a kis turbómotorral szerelt kompaktok között.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért