Szent meggyőződésem, hogy a dél-koreai autógyártás ugyanolyan pályát ír le, mint a japán, csak előbbiek a presztízs tekintetében még jó néhány éves hátrányban vannak. Azonban már több olyan Kia és Hyundai modell van, amelybe ha beleül az ember, gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy a koreaiak bizony utolérték a japánokat! Nyilván nem a sportkocsikra vagy a luxusautókra gondolok, hanem a széles körben elérhető típusokra, mint például az alsó-középkategóriás kombik hadszínterén küzdő Kia Ceed Kombi.

S hogy ennek mi az oka? Az egészen kiváló garanciális feltételek (7 év vagy 150 ezer km) mellett nagyon ráéreztek arra, hogy mi kell Európának. A Kia például a Ceedet az öreg kontinensen tervezte és itt is gyártja. Azonban a korábbi modellhez képest hatalmas erőlepésnek megvan az ára: a sikkes formaterv, az igényesebb belső és az új extrák elérhetősége már nem a diszkontárú puttonyosok szegmensébe sorolja a Ceed Kombit, amit a tesztünkben szereplő 1,6-os dízel 4,9 millió forintos akciós ára is mutat.

190 centis magasságig hátul is jól el lehet férni az autóban. Feszes tömésű ülések a Ceed Kombi fedélzetén 190 centis magasságig hátul is jól el lehet férni az autóban. Feszes tömésű ülések a Ceed Kombi fedélzetén

Praktikus részletek és elbaltázott tempomat

Az extraszélesen nyitható ajtók miatt könnyű beszállni az autóba, de amikor belehuppanunk az ülésbe, a vaskos A-oszlopot lehetetlen nem észrevenni – bizonyos helyzeteknél nagyon észnél kell lenni. Egyébként a belsőt korrekt összeszerelési minőség jellemzi, a kormány bevonata és a bajuszkapcsolók azonban olcsó hatást keltenek. A tárolórekeszek számával ellenben sok jó pontot szerez az autó, hiszen a méretes ajtózsebek mellett van pohártartó, méretes üreg a könyöktámasz alatt, illetve egy könnyen elérhető mélyedés a váltókar előtt. Ami a helykínálatot és a komfortot illeti, a Ceed Kombi a kategória jó átlagát hozza: a feszes tömésű ülések hosszú távon is jól tartanak, a lábtér pedig a második sorban átlagos termetűeknek nagyvonalú, ahogyan a fejtér is bőséges. A csomagtér méretében sem kellett csalódnunk, hiszen az 528 literes alaphelyzeti érték ideális családi autóvá teszik a Ceed Kombit. Ha bővítéskor sík padlót szeretnénk, először az ülések lapjait kell előrebillenteni, ezután döntsük le a támlákat – a maximális befogadóképesség meghaladja az 1,6 köbmétert.

Az ülőlapok előrebillentésével kapunk sík rakteret. Ha kell, több mint 1600 liternyi árut is elnyelhet a Ceed puttonya Az ülőlapok előrebillentésével kapunk sík rakteret. Ha kell, több mint 1600 liternyi árut is elnyelhet a Ceed puttonya

Tesztautónkban a 128 lóerős dízelmotor munkálkodott, méghozzá legnagyobb megelégedésünkre. Hidegen ugyan még kelepel, de az 5,5 literes vegyes fogyasztás mindenért kárpótol, ráadásul ezt start-stop rendszer és egyéb technikai vívmányok nélkül hozza. A 128 lóerő természetesen elég a modell megfelelő mozgatásához, de nagy elvárásaink ne legyenek, a Kia nem a dinamikájával fog minket levenni a lábáról, cserében egészen alacsony fordulaton is „elvan”. A kis erővel kapcsolható hatfokozatú váltó mellett a futóművön is érezni, hogy a sportosság helyett a kényelemre hajtottak: az úthibák kisimításából jelesre vizsgázott a Kombi, miközben nem estek át a ló másik oldalára, mert szó sincs dülöngélő karosszériáról. A kormányzáson azonban lenne még mit csiszolni, ugyanis középállásban meglehetősen érzéketlen, illetve komoly negatívumkén itt van a tempomat működése. A beállított sebességet állandó gyorsításokkal és lassításokkal, „bakkecske” módjára tartja az autó.

A hátsó oszlopba integrált lámpáival elődje feltűnőbb volt, de az összképe az újdonságnak is harmonikus A hátsó oszlopba integrált lámpáival elődje feltűnőbb volt, de az összképe az újdonságnak is harmonikus

Tetszett
– tágas kabin
– méretes csomagtartó
– 7 év garancia

Nem tetszett
– csomagban rendelhető extrák
– rengeteg gomb a kormányon
– tempomat működése

Összegzés
A kombi Ceed a kisebb negatívumok ellenére is egyértelműen ésszerű döntés. Az 1,6-os dízel nagyot alakít a spórolásban, a gázolajos amúgy a 135 lóerős, 1,6-os benzineshez viszonyítva félmillió forinttal drágább.

Kia Ceed Kombi 1.6 CRDi
Összlökettérfogat: 1582 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 94 kW (128 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1900-2750/perc

Hossz./szél./mag.: 4505/1780/1485 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1563/1571 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1420/500 kg
Csomagtér: 528-1642 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,2 s
Max. sebesség: 193 km/h
Város/országút/vegyes: 3,8/5,0/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 113 g/km
A modell alapára: 3 904 000 Ft (1.4 LX Base)
A tesztelt verzió ára: 4 954 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!