Szerintem azt még az Audi- és Mercedes-hívők is elismerik, hogy a BMW nagyon ráérzett a 4-es sorozat formájára. Tulajdonképpen mindegy, hogy a kupéról, a GranCoupé-ról vagy a kabrióról van szó, arányai és részletei is jól eltaláltak, miközben úgy utal a korábbi, kétajtós 3-asokra, hogy közben ízig-vérig modern autó. S, hogy hova lehet fokozni a 4-es sorozatot? Ha nem vesszük számításba az igazi „célszerszámnak” tekinthető M4-eseket, akkor aligha létezik kívánatosabb 4-es, mint a tesztpéldány. Keménytetős kabrióként, M-es sportcsomaggal, összkerékhajtással és a 40i motorral már abszolút az álomautó kategóriába sorolható.
Már csak azért is, mert az új fejlesztésű 3,0 literes, sorhatos blokk hangja zene a füleknek, olyan dallamokon szól a 7000-ig pörgethető turbós gépezet, hogy libabőrös lesz tőle az ember. A 326 lóerő és a 450 Nm párosa hatalmas erőtartalékkal ruházza fel az autót: elég egy félgáz, a nyolcfokozatú váltó visszagangol 2-3 fokozatot és közepes fordulaton, nyomatékból megold mindent. Bár sokan mondják, hogy egy BMW hátsókerékhajtással az igazi, nem lehet elmenni a tény mellett, hogy egyre többen igénylik a 4×4-es hajtást, van olyan piac, ahol már több xDrive-os bajor modell fogy mint első- vagy hátsókerekes. Igazság szerint még így is előfordul, hogy megmoccan az autó fara (ha szűk fordulóból gyorsítunk ki), de alapvetően nagyon semleges a viselkedés, és nagyságrendekkel magasabb a tapadási szint, mintha csak hátul hajtana. A kormányzás példásan közvetlen, maximum a futóműbe köthetünk bele, mert nem tudja jól kivasalni az úthibákat. Egyébként a 4-es kabrió ezzel a motorral igazi nehézbombázó, az 1925 kg-os tömeg még akkor sem kevés, ha tudjuk, a megerősített karosszériaszerkezet miatt a modern kabriók nem a pehelysúlyukról híresek – mondjuk nyitott állapotban sem nyeklik-nyaklik a karosszéria.
A 4×4-es hajtással, a keménytetővel és a nyakfűtéssel persze igazi négy évszakos modell a BMW, a hangszigetelés pedig semmivel sem rosszabb, mint a kupéban, maximum műszerrel lehetne a különbséget felfedezni. Az viszont nem igazán nagyvonalú, hogy felárat számítanak fel a szélterelőért (119 800 Ft), még akkor sem, ha felhúzott ablakoknál országúti tempóig szinte teljesen huzatmentes az utastér, tehát nem nélkülözhetetlen extráról van szó. Ami az utasteret illeti, hátul csak kisebb termetűek férnek el kényelmesen, elöl viszont nem lehet belekötni a komfortszintbe, ilyennek kell lenniük egy túrakabrió üléseinek! A csomagtérnél ugyanakkor kompromisszumot kell kötni a kupéhoz képest: az alaphelyzeti 370 literes érték teljesen elfogadható, inkább a nyitott tetőnél rendelkezésre álló 230 liter okozhat problémát.
A szolgáltatások színvonala természetesen zavarba ejtő, a kézírás-felismerős touchpadtől elkezdve a head-up displayen át a szembejövőket „kimaszkoló” távolsági fényszóróig számos hasznos tétel közül választhatunk. De ahogyan az autó alapára sem kevés, az extrákat is drágán mérik, így a 440i xDrive 18,37 millióját könnyedén feltornászhatjuk 25 millióra. Hogy a 326 lóerős modell megéri-e a pénzét a 184 lóerős, 13,2 millió Ft-os bázis 4-es kabrióhoz képest, azt döntse el mindenki maga, mindenesetre a hathengeres motor teszi igazi ínyencfalattá a típust.
Tetszett
• hamisítatlan BMW-hangulat
• motorhang
• dinamika
• kényelmes első ülések
Nem tetszett
• túl feszes futómű
• nagy tömeg
Összegzés
Ebben a konfigurációban amolyan ínyencválasztás a 4-es kabrió. A sorhatos blokk az egyik legjobb ma kapható turbómotor, sőt az egész hajtáslánc pazar. A tömeg alacsonyan tartására viszont nagyobb figyelmet fordíthattak volna.
BMW 440i xDrive Cabrio
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 240 kW (326 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 450 Nm 1380-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4638/1825/1384 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1545/1594 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1925/450 kg
Csomagtér: 370 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,4 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,8/5,8/7,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 169 g/km
A modell alapára: 13 239 000 Ft (420i Cabrio, 184 LE)
A tesztelt verzió ára: 18 377 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!