Valljuk be őszintén, 8 240 000 forint túlságosan sok ezért az autóért. A helyzet persze csak akkor lenne igazán drámai, ha a 3008-ast, a Peugeot kompakt méretű, emelt hasmagasságú autóját nem lehetne közel hárommillióval olcsóbban is megvásárolni.
5 400 000 forintért a 120 lovas, benzines 1.6 VTi modellt vihetjük haza, 6 090 000 Ft-ért pedig már a 112 lóerős 1.6 HDi-t – a mai üzemanyagárak és az értéktartás függvényében érdemes utánaszámolni.
Az esetünkben átvilágított csúcsmodell azonban más tészta, ennél nem a spórolásról szól a fáma, bár a 6,3 literes tesztfogyasztás igazán dicséretes. A 2,0 literes HDi 163 lóerős konfigurációja hatfokozatú, szekvenciális kapcsolási lehetőséget is kínáló automata sebességváltóval társul, amivel tökéletes egységet képez. Finoman duruzsol, lágyan kapcsol, gazdaságos és fölényes tartalékokkal futja a sztrádatempót. Könnyű terepen elboldogul ugyan, de lényében aszfaltra termett, négy felnőtt számára kellemes, szellős utasterű utazóautó.
Az ideális összképhez és a legmagasabb felszereltséghez (Premium Pack) persze más is dukálna. Az még hagyján, hogy 55 000 forinttal olcsóbban a családi egyterű, az 5008-as hétüléses, azonos hajtáslánccal felszerelt verzióját is megvehetjük, kevésbé érthető ellenben, hogy a 8,24 millióba az ülésfűtés (60 000 Ft), az elektromosan állítható vezetőülés (83 000 Ft), a xenon fényszóró (208 000 Ft), a navigáció (220 000 Ft) és a bőrkárpitozás (396 000 Ft) sem fért bele…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!