Manapság a kompakt kategória elterjedt mérete a 205/55 R16, ennek megfelelően az Auto Club Europa és a GTÜ által közösen végzett nyári abroncstesztet is ilyen gumikkal végezték. Kijelenthető, hogy aki az abroncson spórol, annak nedves aszfalton hosszabb fékúttal kell számolnia.
Tucatnyi abroncsot vizsgáltak meg a franciaországi Mirevalban található tesztközpontban, a száraz- és nedves fékutat, a hossz- és keresztirányú aquaplaning-sebesség mellett a nedves- és száraz aszfalton mért köridőket, a gördülési zajt, a gördülési ellenállást mérték, illetve a német abroncskereskedők szövetségének adatai alapján állapították meg az árakat.
A Continental Premieum Contact5 lett a legjobb abroncs, amit alig lemaradva követett a Goodyear Efficient Grip Performance, a Pirelli Cinturato P7 blue és a Dunlop Sport BluResponse – ezek nagyon ajánlott minősítéssel végeztek. Csak két abroncs kapott feltételesen ajánlható értékelést, a Yokohama BlueEarth AE-50 és a Cooper ZEON CS6-os a nedves aszfalton tapasztalt gyenge tudásukkal érdemelték ki ezt, a többi mind ajánlható eredménnyel zárta a tesztet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!