Kívülről nézve üdítő látvány a Volkswagen Golf GTI, hiszen a legjobb bizonyíték arra, hogy alig néhány alkatrész megváltoztatásával milyen látványos is lehet a Golf. Még akkor is, ha ez javarészt a 19 colos könnyűfém felniknek köszönhető.

A vezetőülésben helyet foglalva már sokkal lehangolóbb a látvány, a piros varrással megbolondított kormánykeréken kívül semmi nem utal arra, hogy itt most nem egy teljesen hétköznapi autóban ülünk. Az ülések skótkockás kárpitja már nem ért el az ajtókárpitig, a fém pedálok se látszanak, ha a vezetőülésben ülünk. Néhány egyedi betéttel feldobhatták volna a műszerfalat, nem is beszélve a fehér számlapos műszerekről…

Lökhárító, motor, felni, lámpák - ezek teszik különlegessé a GTI-t Lökhárító, motor, felni, lámpák – ezek teszik különlegessé a GTI-t

Menet közben is a szürke átlagautó formát mutatja a Golf GTI, nem utolsó sorban a DSG váltó előnyös tulajdonságainak köszönhetően. Halkan duruzsol a motor, észrevétlenül pakolja a fokozatokat a váltó, nyoma sincs a sportosságnak attól eltekintve, hogy az óriás kerekek minden nyomvályúnak utánamennek. A feláras állítható lengéscsillapítással a megfelelő állásban nem is ráz észveszejtően az autó.

Kicsivel több sportosságra utaló jelzést kaphatott volna az utastér; beülve csak a sportkormány tűnik fel Kicsivel több sportosságra utaló jelzést kaphatott volna az utastér; beülve csak a sportkormány tűnik fel

Akkor bújik elő a kisördög a gépből, ha a DSG váltó karját áthúzzuk S-fokozatba. Ilyenkor nem csak a váltó lesz agresszívabb, de a motorvezérlés is éles fokozatba kapcsol, és a gázpedál legapróbb rezdülésére is nagyot ugrik előre a gép. A kétliteres turbómotor és a hatfokozatú, dupla kuplungos egység sokkal finomabban dolgozik együtt, mint a TDI esetén, nyomatékból itt sincs hiány, ráadásul széles a használható fordulatszám-tartomány is. Utóbbi információ csak azoknak számít, akik időnként késztetést éreznek arra, hogy saját kezükbe vegyék az irányítást, és a kormány felső küllői mögé rejtett fülekkel kapcsolgassanak.

Hatezernél kezdődik a piros mező, a leszabályozás meg hétezernél van Hatezernél kezdődik a piros mező, a leszabályozás meg hétezernél van

Motorféket még akkor se lehet előcsalogatni az autóból, ha netán száznál visszaváltunk kettesbe; a motor felpörög, de az autó lényegében szabadon gurul tovább. Sebaj, a fékek a helyzet magaslatán vannak, nagyon jól adagolható, nagyon hatásos a rendszer. Egyébként nem csak lassításkor, de gyorsításkor is hasznát vesszük a fékeknek, az XDS differenciálzár célzott fékezéssel próbál nekünk segíteni.

Finoman és gyorsan dolgozik a DSG váltó, nagyban megkönnyíti az autó használatát Finoman és gyorsan dolgozik a DSG váltó, nagyban megkönnyíti az autó használatát

A gyakorlatban csak akkor van értelme, ha tényleg a lehetséges kanyarsebesség +10 százalékkal közlekedünk, ilyenkor nagyon jól érezhetően pulzálva próbál meg kigyorsítani a GTI a kanyarból. Ha azonban falábúan, padlógázzal próbálunk ugyanott elfordulni, az autó elfordított kormánnyal, füstölő kerékkel megy tovább egyenesen – nem a józan, paraszti észt helyettesíti az elektronika, csak egy kicsit kijjebb tolja az autó tudását. A futóművet felesleges felkeményíteni, azzal nem mindig jutunk előbbre, ha elpattog a kerék az aszfaltról.

Vigyázni kell a hatalmas papucsokra, a szükségpótkerék csak 125 mm széles - igaz, átmérője nagyobb a normál guminál Vigyázni kell a hatalmas papucsokra, a szükségpótkerék csak 125 mm széles – igaz, átmérője nagyobb a normál guminál

Nem olcsó mulatság a Golf GTI, a tesztautó ára extrák nélkül 8 987 500 forint, ezzel a Magyarországon elérhető legdrágább Golf, és ehhez még hozzájön jó néhány extra. A végösszeg 11 020 000 forint, ami még akkor is húzós összeg, ha ezért a pénzért két autót kapunk. Egy tök hétköznapi, egyenszürke Golfot, és egy másikat, amely gombnyomásra igen sportosan mozog.

Immár 211 lóerős a kétliteres benzines turbómotor, azonban még mindig túlárazott autó maradt a Volkswagen Golf GTI Immár 211 lóerős a kétliteres benzines turbómotor, azonban még mindig túlárazott autó maradt a Volkswagen Golf GTI

TETSZETT
rugalmas motor, finom és gyors váltó
jó vezethetőség
úttartás, fékek

NEM TETSZETT
vételár, drága extrák
szükségpótkerék

ÖSSZEGZÉS
Sajnos csak kívülről látható a GTI sportossága, azonban a sofőr számára mindig érezhető, hogy nem egy hétköznapi Golfban ül. Onnantól kezdve, hogy kifizeti az autó vételárát.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 155 kW (210 LE) 5300-6200/min
Max. forgatónyomaték: 280 Nm 1700-5200/min
Hossz./szél./mag.: 4213/1786/1469 mm
Tengelytáv: 2578 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1414/551 kg
Csomagtér: 473 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,9 s
Maximális sebesség: 238 km/h
Város/országút/vegyes: 10,0/5,9/7,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 173 g/km
A modell alapára: 4 697 250 Ft (1.2 TSI 85 LE 3a Trendline)
A tesztelt verzió ára: 8 987 500 Ft