A keresztmotoros Active Tourer alapján úgy valósították meg a hibrid hajtást, hogy előre a 18i hajtását építették a hatfokozatú automatikus váltóval megspékelve, a hátsó tengelyre került egy 88 lóerős villanymotor, ami elfoglalja a raktérpadló alatti teret. Az akkumulátorcsomag a hátsó ülések alatt utazik, a benzintank is kisebb lett (51 helyett 36 liter), és a hátsó ülés lapja sem bukik le bővítéskor. A csomagtérnél a nyílás mögötti keskeny, padló alatti rekesz marad meg, ide azonban csak a gyorstöltő kábelt tudjuk eldugni, a normál konnektorhoz használandó kábel és annak zsákja 5 centi híján nem fér be ide, azt muszáj a raktérben szállítani.

Mindössze a váltókar előtti üzemmódváltó kapcsoló és a fedélzeti menü (állapot- és fejlett fogyasztásmutató) változott. Fotó: Hilbert Péter
Mindössze a váltókar előtti üzemmódváltó kapcsoló és a fedélzeti menü (állapot- és fejlett fogyasztásmutató) változott. Fotó: Hilbert Péter

Az elektromos csatlakozás a bal első sárvédőn kapott helyet, a fedelét nyomva tudjuk ezt nyitni, ellenben a benzinbetöltő nyílás fedelét a vezetőajtón elhelyezett gombbal tudjuk csak nyitni. A fedélzeti menüből állítható, hogy milyen áramerősséggel vételezzen áramot a kocsi, nálam otthon csak a legalacsonyabb szinten engedte a töltést, így bő 6 órán keresztül tartott, amíg feltöltött; ugyanennél a konnektornál a normál villanyautókba 100 km-nyi energia mintegy 8 óra alatt megy bele tapasztalataim szerint.

Tágas teret és a BMW luxusát nyújtja a hibrid Active Tourer
Tágas teret és a BMW luxusát nyújtja a hibrid Active Tourer

A vezetés élvezete és a környezet védelme csak az első pár tíz kilométeren összeegyeztethető dolog, ahogy azt rövid úton megtapasztalja a BMW legkisebb és legolcsóbb tölthető hibridjének használója. Amíg van elég szufla az akkumulátorban, azt hihetjük, forró ferdehátúban és nem egy józan családi egyterűben ülünk – nem utolsósorban azért, mert a rugózás itt is kőkemény. Mindössze azzal kell vigyázni a lendületes kanyarvételek közben, hogy üresen bő 1,7 tonnás autót terelgetünk, és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok nem mindig tapadnak úgy, ahogy reméljük.

Menüből állítható, milyen áramerősséggel dolgozzon a fedélzeti töltő. Út széli töltőoszlopnál a motorháztetőn átvetett kábellal lehet csak tölteni az akkumulátort
Menüből állítható, milyen áramerősséggel dolgozzon a fedélzeti töltő. Út széli töltőoszlopnál a motorháztetőn átvetett kábellal lehet csak tölteni az akkumulátort

Villanymotoros üzemmódban is egészen jó dinamikával közlekedünk, ha nagyon erőltetjük a dolgot – például előzéshez nagy gázt adunk –, akkor automatikusan belép a benzinmotor is a hajtásba, a gyár által akár 41 km-esnek nevezett elektromos hatótávolság reálisan 25-30 km. Aggódni nem kell, ha elfogy az energia az akkuból, akkor egyszerű hibridként megy tovább a 136 lóerős benzinmotorral és 2-3 km-es elektromos hatótávval. Ennek ellenére nem túl takarékos, 6,7 literes tesztátlagot regisztráltunk úgy, hogy háromszor volt feltöltve az akkumulátor – zivataros időjárás esetén jobb félni, mint megijedni alapon nem töltöttem az akkumulátort.

Csak a gyorstöltő kábel fér el a padló alatti kis rekeszben
Csak a gyorstöltő kábel fér el a padló alatti kis rekeszben

A BMW javára legyen mondva, hogy versenyképes áron adja a hálózatról tölthető hibridet, már ha a prémium-szintet nézzük. A hasonló teljesítményű, benzinmotoros-összkerékhajtású 225i xDrive Active Tourerhez képest 90 000 Ft-tal drágább a hibrid, a zöld rendszám okán pedig sokkal kedvezőbb a fenntartása.
bmw1
Tetszett
• fürge, amíg bírja az akku
• tágas utastér
• diszkrét felár

Nem tetszett
• lassú töltés
• kemény rugózás
• magas fogyasztás

Összegzés
Két motorral remek kis autó a hibrid Active Tourer, pusztán a benzinessel már nem túl fürge a nagy tömeg miatt. A BMW a lóerőhöz árazta be ezt a zöld rendszámos változatot, ami ugyan drága, de egyszerű villanyautónál azért nagyobb szabadságot biztosít – tágas karosszériával.

BMW 225xe Active Tourer
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 100 kW/136 LE 4400/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1250-4300/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 65 kW/88 LE
Max. forgatónyomaték: 165 Nm
HIBRID RENDSZER
Max. teljesítmény: 165 kW 224/LE
Max. forgatónyomaték: 385 Nm
Hossz./szél./mag.: 4342/1800/1556 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1557/1558 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1735/445 kg
Csomagtér: 400/1350 l
Üzemanyagtank: 36 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,7 s
Max. sebesség: 202 km/h
Átlagfogyasztás: 2,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 49 g/km
A modell alapára: 7 192 000 Ft (216i Active Tourer)
A tesztelt verzió ára: 11 274 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!