A keresztmotoros Active Tourer alapján úgy valósították meg a hibrid hajtást, hogy előre a 18i hajtását építették a hatfokozatú automatikus váltóval megspékelve, a hátsó tengelyre került egy 88 lóerős villanymotor, ami elfoglalja a raktérpadló alatti teret. Az akkumulátorcsomag a hátsó ülések alatt utazik, a benzintank is kisebb lett (51 helyett 36 liter), és a hátsó ülés lapja sem bukik le bővítéskor. A csomagtérnél a nyílás mögötti keskeny, padló alatti rekesz marad meg, ide azonban csak a gyorstöltő kábelt tudjuk eldugni, a normál konnektorhoz használandó kábel és annak zsákja 5 centi híján nem fér be ide, azt muszáj a raktérben szállítani.
Az elektromos csatlakozás a bal első sárvédőn kapott helyet, a fedelét nyomva tudjuk ezt nyitni, ellenben a benzinbetöltő nyílás fedelét a vezetőajtón elhelyezett gombbal tudjuk csak nyitni. A fedélzeti menüből állítható, hogy milyen áramerősséggel vételezzen áramot a kocsi, nálam otthon csak a legalacsonyabb szinten engedte a töltést, így bő 6 órán keresztül tartott, amíg feltöltött; ugyanennél a konnektornál a normál villanyautókba 100 km-nyi energia mintegy 8 óra alatt megy bele tapasztalataim szerint.
A vezetés élvezete és a környezet védelme csak az első pár tíz kilométeren összeegyeztethető dolog, ahogy azt rövid úton megtapasztalja a BMW legkisebb és legolcsóbb tölthető hibridjének használója. Amíg van elég szufla az akkumulátorban, azt hihetjük, forró ferdehátúban és nem egy józan családi egyterűben ülünk – nem utolsósorban azért, mert a rugózás itt is kőkemény. Mindössze azzal kell vigyázni a lendületes kanyarvételek közben, hogy üresen bő 1,7 tonnás autót terelgetünk, és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok nem mindig tapadnak úgy, ahogy reméljük.
Villanymotoros üzemmódban is egészen jó dinamikával közlekedünk, ha nagyon erőltetjük a dolgot – például előzéshez nagy gázt adunk –, akkor automatikusan belép a benzinmotor is a hajtásba, a gyár által akár 41 km-esnek nevezett elektromos hatótávolság reálisan 25-30 km. Aggódni nem kell, ha elfogy az energia az akkuból, akkor egyszerű hibridként megy tovább a 136 lóerős benzinmotorral és 2-3 km-es elektromos hatótávval. Ennek ellenére nem túl takarékos, 6,7 literes tesztátlagot regisztráltunk úgy, hogy háromszor volt feltöltve az akkumulátor – zivataros időjárás esetén jobb félni, mint megijedni alapon nem töltöttem az akkumulátort.
A BMW javára legyen mondva, hogy versenyképes áron adja a hálózatról tölthető hibridet, már ha a prémium-szintet nézzük. A hasonló teljesítményű, benzinmotoros-összkerékhajtású 225i xDrive Active Tourerhez képest 90 000 Ft-tal drágább a hibrid, a zöld rendszám okán pedig sokkal kedvezőbb a fenntartása.
Tetszett
• fürge, amíg bírja az akku
• tágas utastér
• diszkrét felár
Nem tetszett
• lassú töltés
• kemény rugózás
• magas fogyasztás
Összegzés
Két motorral remek kis autó a hibrid Active Tourer, pusztán a benzinessel már nem túl fürge a nagy tömeg miatt. A BMW a lóerőhöz árazta be ezt a zöld rendszámos változatot, ami ugyan drága, de egyszerű villanyautónál azért nagyobb szabadságot biztosít – tágas karosszériával.
BMW 225xe Active Tourer
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 100 kW/136 LE 4400/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1250-4300/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 65 kW/88 LE
Max. forgatónyomaték: 165 Nm
HIBRID RENDSZER
Max. teljesítmény: 165 kW 224/LE
Max. forgatónyomaték: 385 Nm
Hossz./szél./mag.: 4342/1800/1556 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1557/1558 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1735/445 kg
Csomagtér: 400/1350 l
Üzemanyagtank: 36 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,7 s
Max. sebesség: 202 km/h
Átlagfogyasztás: 2,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 49 g/km
A modell alapára: 7 192 000 Ft (216i Active Tourer)
A tesztelt verzió ára: 11 274 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!