Hamar végig lehet szaladni a Pathfindert érintő esztétikai változásokon: a típus az új lökhárítók révén 8 cm-rel megnyúlt, nagyobb, krómozott hűtőrács dominál az orr-részen, a fényszórók burája alatt pedig immár xenonos rendszer (LE-nél széria) bújik meg.
Új rajzolatúak a 18 colos felnik, és a középkonzol is átalakult. A nagyobb kapcsolók révén javult a kezelhetőség, az átláthatóság, a jobb minőségű anyagok az elődhöz képest kellemesebb utastéri atmoszférát teremtenek, de a prémiumok mezőnyében még nem éri el a Nissan a versenytársak szintjét.
Kátyúbarát futómű, otthonos utastér
A 3,0 literes Pathfinder 16,78 milliós árát tekintve a luxusmezőnyben játszik, variálható utas- és csomagtere révén azonban remekül helytáll az „igásló” kategóriában is. A módosított, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul független multilink felfüggesztések játszi könnyedséggel siklanak át a nagyobb kátyúkon, keresztbordákon, a futómű valósággal kisimítja az úthibákat. A komfortos rugózás ráadásul nem ment a kanyarstabilitás rovására, a Pathfinder méretéhez és jellegéhez képest tisztességesen fordul, nem jellemzi ijesztő mértékű dőlési hajlam. Az eltalált futómű-beállítás, a remek rugózási képességek és a 216 mm-es szabad hasmagasság révén a japán nagyvas terepen is elboldogul. Első terepszöge 30, a hátsó 26, rámpaszöge 24, kapaszkodóképessége pedig 39 fok.
A sofőr a váltó előtt elhelyezett forgókapcsoló segítségével választhatja ki az ALL-MODE 4×4 rendszer kívánt állását. Alapesetben automatika osztja el a tengelyek közötti nyomatékot, amikor csak lehetséges, két kerék hajtott, így mérsékelhető a fogyasztás. 4H-módba kapcsolva az első és a hátsó tengelyek közötti nyomaték fix 50:50%-os arányban oszlik meg, 4L-ben pedig az önzáró differenciálzár hatású ESP aktív fékezésekkel szavatolja a lehető legnagyobb mértékű tapadást és a maximális motorfékhatást. Az automata változathoz nemcsak visszagurulásgátló, hanem lejtmenetvezérlő is jár, utóbbi gombja a kormánytól balra kapott helyet. A sofőrt kellemes környezet fogadja, a pulton nem ördöngösség kiigazodni, az ülések nagyok és tárhelyekből sincs hiány. A 7 colos érintőképernyős navigátor csak a 10 hangszórós, digitális erősítővel és tolatóradarral kombinált csomagban érhető el, melynek felára 1 010 000 forint. A merevlemezes navi aktuális térképszoftvere jól használható hazánkban is, Bluetooth-funkciója révén telefonkihangosításra, zenelejátszásra is van lehetőség. Az első könyöklőben lapul az USB- és az iPod-csatlakozó, de található itt még érmetartó és 12 voltos dugalj is. A hifi árához és a rendelkezésre álló nagy térhez méltón szól, az utasok kényelmét tovább fokozza a kétzónás klíma, melynek hátul is található vezérlőegysége.
A második sorban már nem ilyen fényes a helyzet: a rövidke ülőlap formázás nélküli, és az állítható dőlésszögű támlák is eléggé kurták. A legkellemetlenebb, hogy az ülések túl mélyre kerültek, így a magasabbak felhúzott térdekkel kénytelenek itt ücsörögni. A hátsó sor már igen szűkös, de legalább ide is jutottak szellőzőrostélyok. A csomagtér a harmadik sor mögött 190 literes, ám a szükségülések padlóba süllyesztésével 515 literesre növelhető. A raktér maximális befogadóképessége 2091 liter, a bepakolást nyitható hátsó ablak könnyíti meg. Kár, hogy az elektromosan állítható borfotelekkel nem konfigurálható a ledönthető jobb első ülés, mert úgy akár 2,8 méter hosszú tárgyak is gond nélkül szállíthatók lennének a Pathfinderben.
Bődületes nyomaték, néha tétova automata
A felfrissült Pathfinder V6-os dízelmotorja 231 lóerős, nyomatéka pedig 550 Nm. A vaskos nyomatéktenger 1750-es fordulattól rendelkezésre áll, de a kissé furcsán hangolt, hétfokozatú automatikus váltó ezt nem igazán képes kiaknázni – csak 1900-2000 környékén léptet feljebb. Bosszantó, hogy például 90 km/óránál még csak hatodik fokozatban haladunk, kézi beavatkozással sem változtathatunk ezen, a hetedik fokozat körülbelül 94 km/óránál használható. Ezt leszámítva jó ritmusban, átlagos tempóban történnek a kapcsolások, padlógázra érezni egy-két másodpercnyi gondolkodást, de ami utána jön… A több mint félezer Nm és a 231 lóerő kimutatja a foga fehérjét, és olyan irgalmatlan vehemenciával lódítja meg a 2,2 tonnás monstrumot, hogy csak pislogunk!
A Pathfinder százas sprintje 8,9 másodperc alatt abszolválható, végsebessége 200 km/óra, amelynek elérése meg sem kottyan a behemótnak. Azért a nagy vágtában nem árt két dolgot észben tartani, az egyik a kissé szintetikus kormányzás, a másik a nem különösebben harapós, átlagos igényekre kalibrált fékrendszer. Az egy tankolással megtehető hatótáv a 80 literes üzemanyagtartály és a 12,0 literes átlagfogyasztás fényében bő 600 kilométerre tehető. Hidegen jól kivehető zajjal kel életre a V6-os blokk, gyorsításnál pedig nem éppen díjnyertes lármával adja tudtunkra a motor, hogy még nem érte el az üzemmeleg állapotát. Néhány kilométer megtétele után azonban tovaszáll a lárma, csak a V6-os bársonyos duruzsolása járja át a fülkét – hát igen, mennyivel szebb (és drágább) zene ez a négyhengeres 2,5-ös „zakatolásánál”!
TETSZETT
robusztus külső
V6-os dízel
óriási utastér
NEM TETSZETT
motorhang (hidegen)
fogyasztás
fagyásveszélynél folyamatosan villogó hőfokjelző
ÖSSZEGZÉS
A Pathfinder alapvetően maradt olyan, amilyen volt: férfias külsejű terepjáró, melynek fizimiskája alig, utastere valamivel látványosabban finomodott. A borsos árú V6-os dízel atletikus, azonos felszereltség és automatikus váltó esetén azonban a 190 lovas 2,5-ös gázolajos 1,88 millióval olcsóbb.
NISSAN PATHFINDER 3.0 V6 A/T
Összlökettérfogat: 2991 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
Max. teljesítmény: 170 kW(231 LE) 3750/min
Max. forgatónyomaték: 550 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4813/1848/1862 mm
Tengelytáv: 2853 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 2210/770 kg
Csomagtér: 190/515/2091 l
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Fogyasztás város/országút: 12,4/7,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 12 l/100 km
CO2-kibocsátás: 246 g/km
A modell alapára: 12 180 000 Ft (2.5 M/T, 190 LE)
A tesztelt verzió ára: 16 780 000 Ft