A Style szintű 1.2 TSI DSG Ibiza (4 643 500 Ft) esetében a Copa felszereltség költsége 185 000 forint, amihez gazdag tételsor tartozik. A külső látványt 16 colos könnyűfém felnikészlet, B-oszloptól sötétített oldalablakok és az első ajtók alján lévő szolid Copa matricák fokozzák. Az álmatag belsőt egyedi, szürke alapon fehér és piros csíkos mintázatú kárpitok, bőrborítású kormány és váltógomb igyekeznek feldobni – kevés sikerrel. Az Ibiza fülkéje még így is unalmas, a középkonzol ennél egyszerűbb talán már nem is lehetne.

Ingerszegény a műszerfal, az anyagok pedig ridegek Ingerszegény a műszerfal, az anyagok pedig ridegek

A kényelmi és szórakoztató berendezések oldaláról nézve már erősebb az autó. Széria a Bluetooth-os kihangosító, az elektronikus vezérlésű légkondicionáló, az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör, az esőérzékelős ablaktörlő és a hűthető kesztyűtartó. A kormánykerék mögé integrálták a hifi és a telefonvezérlés bumfordi távvezérlő panelját, valamint AUX- és USB-csatlakozó is jár a Copához. Utóbbi két dugalj nehezen észrevehető, ráadásul a feliratokkal ellentétes sorrendben találhatók meg – a vezető felől nézve az AUX-bemenet az első, ezt követi a furcsa szögben, szűk helyre bepasszírozott USB-csatlakozó. Utóbbiba helyszűke miatt az esetek többségében közvetlenül nem, csak hosszabbító kábel segítségével csatlakoztatható az MP3-lejátszó vagy a pendrive.

Megnyerő párosítás: TSI motor és DSG-váltó

Méretkategóriájában évek óta etalonnak számít az 1,2-es, turbós blokk, melynek 105 lóerője és 175 Nm-es nyomatéka remek menetdinamikát szavatol. A korán, 1550-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre álló 175 Nm nagy vehemenciával indítja meg az autót, egy-egy combosabb gázfröccsnél komoly hajtási befolyás tapasztalható a kormányon.

A gázreakció nagyon közvetlen, a dupla tengelykapcsolós váltó gyorsan, jó ritmusban kapcsol, sportos állásban pedig pergőbben, közvetlenül a leszabályozás előtt lép feljebb. A szerkezet egyetlen, de nem elhanyagolható hibája a gyenge, alig érezhető motorfékhatás, amely még kézi visszaváltáskor is elmarad a várttól. A hétfokozatú DSG végáttétele autópályán is kellően hosszú, így nagyobb tempónál sem fárasztó a motorzaj, s a fogyasztás is elviselhető.

Hátul elférni, sajnos a fejtámlák nem húzhatók ki a kellő magasságig Hátul elférni, sajnos a fejtámlák nem húzhatók ki a kellő magasságig

A nagy kerekek (16 col), a széles (215), peres (45) gumik és a kissé sprőd rugózás együttese nem túl meggyőző – sportos stílusban kevés a produkció, hamar elkezdi tolni az orrát az autó, terhelésváltásra érzékenyen reagál, rossz úton haladva pedig minden, csak éppen nem komfortos a futómű. Az elektrohidraulikus szervokormány kellő visszajelzéssel szolgál, tekeréséhez minimális erő kell, a könnyed forgathatóságon hajszálnyit lehetett volna nehezíteni. Az elöl-hátul tárcsafékes rendszer hatásosan lassítja az autót, az adagolhatóság pedig már-már túl jó, a fékpedál könnyed érintésére is erős lassulás tapasztalható. Az Ibiza fórja a kellemesen szellős kabin, ami akár négy felnőttnek is elégséges, no meg a tágas, 292 literes raktér. A 4 év/200 000 km-es, hosszú garanciaidő is az autó melletti érvek sorát gyarapítja.

Rossz úton kiábrándító a rugózás Rossz úton kiábrándító a rugózás

TETSZETT
átlagos kabinméret
vehemens motor
DSG sebességváltó

NEM TETSZETT
hajtási befolyás
sivár belső
futómű
vételár

ÖSSZEGZÉS
Az 1,2-es TSI és a DSG kombinációja technikai oldalról a csúcson van, de még a Copa csomag dacára is fapados hangulat lengi be az autót. Közel ötmillióért puhább felületű műanyagokat, állítható magasságú első biztonsági öveket és függönylégzsákot is elvárnánk.

Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Copa
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbó
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5000/min
Max. forgatónyomaték: 175 Nm 1550-4100/min
Hossz./szél./mag.: 4052/1693/1445 mm
Tengelytáv: 2469 mm
Fordulókör: 10,48 m
Saját tömeg/teherbírás: 1115/451 kg
Csomagtér: 292/938 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 7,0/4,4/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,79 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 2 966 000 Ft (1.2, 70 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 828 500 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!