Nem szabad megijedni a bonyolult árlistától a Mazda CX-5-ös szabadidő-autó esetén. Azt kell eldöntenie a reménybeli tulajdonosnak, hogy benzines vagy dízelmotort, első- vagy összkerékhajtást, kézi vagy automatikus váltót kér-e. Ezek után már részben automatikusan jön a felszereltség is, esetünkben a 175 lóerős dízel összkerékhajtást és topszintet jelent.
Tízmillió felett indul az ár, erre esetünkben még rájön négy rendelhető extra: automatikus sebességváltó, metálfény, navigáció és bőrkárpit. Egyedül a tetőablak növelhetné még a számlát, de az már kimaradt. Így is jelentősen drágább a kategóriatársainál a japán alternatíva, de vajon indokolja ezt a tudása?
A forradalmi Skyactiv felépítésből elsőre vajmi keveset érez az autóvezető. Az csak a műszaki adatok tanulmányozása után derül ki, hogy a nagyobb méretek ellenére könnyebb a CX5-ös a fő vetélytársainál. A tömegcsökkentésnek áldozatul esett egy aprócska merevítő is, így a motorindító gomb minden megnyomására az egész műszerpanel odébb mozdul, pedig lényegében érintőkapcsolóról van szó, nem erővel érinti meg az ember. Ezt leszámítva nem érheti szó a ház elejét a minőségérzet tekintetében, bár az egyedüli színfoltot a navigáció kijelzője jelenti az egyébként koromfekete műszerfalon. Apropó, navigáció, megszokást igényel, hogy a kardánalagúton mélyen elhelyezett és a fejegységre szerelt forgókapcsoló kezelési logikája eltér egymástól, igaz, az érintőképernyőnek köszönhetően mindig rá lehet bökni a megoldásra.
Finom, tiszta és étvágytalan a dízel
Ennél azonban sokkal fontosabb, hogyan viselkedik az erősebbik 2,2 literes Skyactiv-D dízel! Röviden: jól. Bővebben: legfeljebb halk mormogást hallani az utastérben, ha egyáltalán eljut valami ide a motortérből. A hatfokozatú automata fürgén dolgozik, gyorsításkor is hamar visszapakolja a fokozatokat, ezért alig kell várni a jobb oldali pedál lenyomása után a válaszra.
Szokatlan, hogy nem 4000-nél fullad ki a Mazda dízele, hanem 5000-ig pörgethető. Jól és finoman megy az autó, feltéve, hogy mi is a Mazda szellemisége szerint élünk: dinamikus vezetők vagyunk, akik nem mindig lassítanak a kanyarokban, de azért arra is odafigyelnek, hogy az úthibákat elkerüljék. Feszesbe hajló a felfüggesztés hangolása, ami jó vezethetőséget jelent, de érezhető útminőséget is esetenként.
Személyautós viselkedést, tágas utasteret és rengeteg extrát kapunk a pénzünkért a Mazda CX-5-ös csúcsváltozatában, amely így tehát kitűnik ellenfelei közül. Csak azt kell eldönteni, hogy mindezért hajlandók vagyunk-e többet is áldozni az autóra.
TETSZETT
tágas utastér
jó vezethetőség
finom motor és váltó
NEM TETSZETT
árképzés
navigáció kezelőszervei
ÖSSZEGZÉS
Magabiztos összeg szerepel az árcédulán, de a CX-5-ös csúcsváltozata mindent bevet, hogy valamennyi forintot indokoltnak érezzünk. A sportos beállítottságú vezetők ne is nagyon keressenek tovább. Szép, megnyerő, de nem hivalkodó autó, ami bizony kellett a piacnak.
Mazda CX-5 SKY-D 175 AWD A/T
Összlökettérfogat: 2191 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 129 kW (175 LE) 4500/min
Max. forgatónyomaték: 420 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4555/1840/1710 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1615/505 kg
Csomagtér: 463-1620 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Maximális sebesség: 204 km/h
Város/országút/vegyes: 6,4/4,9/5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km
A modell alapára (2.0i Emotion 2WD): 6 880 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 10 110 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!