Komoly optikai és sportcsomagot rittyentettek össze a Mégane számára, a GT változatnál a lemezek alatt is történtek módosítások. A speciális kék fényezés nagyon jól áll a puttonyos Mégane-nak, mondjuk meg is kérik az árát, a normál 110 ezres metálfelár helyett ez bizony 165 000 forintot kóstál.
A GT-hez széria a csodálatos, 18-as könnyűfém felnigarnitúra, melyre 225/40-es papucsokat húznak. A nagy kerekek egyik átka a mérsékelt rugózási komfort, a másik, hogy a csillogó-villogó felniket az alacsony oldalfalú gumik miatt párhuzamos parkoláskor könnyű a padkával megkarcolni. Elöl sötétített lámpamaszkok, hátul diffúzorbetét, fekete díszlécek, szürke külső tükörházak, tetőrudak és ködlámpafészkek fokozzák a lendületes és stílusos megjelenést. A mélyre nyúló frontspoilerre is érdemes fokozottan figyelni, mert könnyen leér a kocsi orra.
Fényűző kabin, tűzijáték a motortérben
Egy ízig-vérig sportos modellnek nemcsak a megjelenésre, hanem a tartalomra is adnia kell, utóbbihoz pedig erős motor és egyedi kabin dukál. A Mégane GT-hez az RS bor-szövet borítású sportülései járnak, továbbá alumíniumpedálok és króm küszöblécek fokozzák a harcias hangulatot. A hurkás fotelek remekül támasztják alá a derekat, oldaltartásuk is korrekt, a vezető előtt pedig szerencsére nem digitális, hanem jól leolvasható analóg sebességmérő és fehér hátlapú fordulatszám-kijelző található.
Az viszont nem látszik, hogy a GT-hez saját tervezésű, megnövelt merevségű sportfutómű és átdolgozott futómű-beállítás is tartozik. A széles kerekek, a húzós kanyarokat is jól viselő, feszesre hangolt felfüggesztések valóban javítanak a Mégane úttartásán, fordulókban tapasztalt semleges viselkedésén, de aki netán a 250 lóerős RS képességeire áhítozik, annak csalódnia kell. Egyrészt messze van a GT a „szerpentinfaló” RS-től, másrészt a kormányon jelentős hajtási befolyás tapasztalható, a hatfokozatú váltónak pedig nincsenek ínyére a gyors váltások.
A 2,0 literes, 180 lóerős turbós benzinmotor passzol a GT-szett által megteremtett sportos miliőhöz: már alacsony fordulaton is van ereje, nem sokkal 2000 felett odavág a 300 Nm, rugalmassága pedig nagyobb sebességnél is meggyőző. A nagy TCe blokk hangja selymes, kihúzatásnál azonban szerencsére ércesebb orgánumra vált. A 2,0 literes blokk ellen az egyetlen épkézláb észérv a markáns fogyasztása, amelyet csak nagy önuralom mellett sikerült 8,7 l/100 km-es átlagra szorítani. Ha elvétve kiaknázzuk a 180 lovas aggregát képességeit, vagy városban közlekedünk, nyugodtan számoljunk 10-12 literes étvággyal.
TETSZETT
dögös forma
tágas kabin
felszereltség/ár
motorerő
NEM TETSZETT
hajtási befolyás
alacsony orr-rész
ÖSSZEGZÉS
Pillanatok alatt belopja magát az ember szívébe a GT-kiegészítőkkel felvértezett, sportos, ugyanakkor praktikus Mégane Grandtour. A 180 lóerős turbómotor teljesítménye több mint elegendő, de azért ne számítsunk az RS által kínált vezetési élményre.
Renault Mégane Grandtour 2.0 TCe GT
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 132 kW(180 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2250/min
Hossz./szél./mag.: 4559/1804/1507 mm
Tengelytáv: 2703 mm
Fordulókör: 11,05 m
Saját tömeg/teherbírás: 1466/493 kg
Csomagtér: 491/1567 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,0 s
Maximális sebesség: 225 km/h
Fogyasztás város/országút: 10,9/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,78 l/100 km
CO2-kibocsátás: 178 g/km
A modell alapára: 3 840 000 Ft (1.6, 100 LE)
A tesztelt verzió ára: 5 690 000 Ft