A fényszóróba épített LED-füzér kanyarintása kétségbeesett tekintetet kölcsönöz a Hyundai i40-esnek, pedig semmi ok az aggodalomra. Nem kell szégyenkeznie az autónak, feltéve, hogy négyajtós kupéként és nem négyajtós limuzinként gondolunk rá.
Az ajtónyílások alacsonyak, a fejtér hátul éppen megfelelő nekem (190 cm magas vagyok), de a csomagtér is furcsa. Az 503 literes méret megfelelő, de a formája hosszú és lapos – a fékezésnél előrecsúszó dolgokat még én se érem el hátulról, a lábam összepiszkolása nélkül.
Nem alulmotorizált a maratonfutó
A gyengébbik, 115 lóerős dízelmotor illik a Comfort felszereltséghez tartozó belsőhöz: eleganciát sugall a fekete-bézs műszerfal, és a motor is partner a kényelmes autózáshoz. Nyomatékmaximuma 260 Nm, amit 1250-2750-es főtengelyfordulaton tud, nem csak elméletileg, gyakorlatilag is nagyon kevés váltással tudunk haladni, miközben a kulturált erőforrás hangját is alig halljuk. Taposni már csak azért se érdemes, mert 4000-es főtengelyfordulat felett csak a hangja jön meg. Mintha egy régi, nyomatékra hangolt szívómotor lenne a motorháztető alatt, nem egy modern turbódízel.
Az alap, 1,6-os benzinmotorhoz képest félmillió forintos pluszt kell fizetni a legolcsóbb dízelért, ez már csak azért is meggondolandó, mert azzal szemben nagyon nyomatékos motort kapunk, amellyel egy tankolással könnyedén elautózunk akár ezer kilométert is.
Tetszett
nyomatékos és kulturált motor
kényelmes rugózás
hosszú garancia
Nem tetszett
csomagtér formája
alacsony ajtónyílások
Összegzés
A kupés formából adódó hátrányokat leszámítva limuzinként is dicséretes autó az i40-es. Általános minősége megnyerő, presztízse egyre emelkedik. A gyengébbik dízellel nem egy rakéta, de legalább nyugtató a vezetése és a hatótáv is rendben van.
Hyundai i40 1.7 CRDi LP
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1250-2750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4740/1815/1470 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1473/607 kg
Csomagtér: 503 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,2/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 122 g/km
A modell alapára (1.6 GDi Life): 5 990 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 490 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!