A fényszóróba épített LED-füzér kanyarintása kétségbeesett tekintetet kölcsönöz a Hyundai i40-esnek, pedig semmi ok az aggodalomra. Nem kell szégyenkeznie az autónak, feltéve, hogy négyajtós kupéként és nem négyajtós limuzinként gondolunk rá.

Jó a minőségérzet, és Comfort szinten otthonos a színvilág is Jó a minőségérzet, és Comfort szinten otthonos a színvilág is

Az ajtónyílások alacsonyak, a fejtér hátul éppen megfelelő nekem (190 cm magas vagyok), de a csomagtér is furcsa. Az 503 literes méret megfelelő, de a formája hosszú és lapos – a fékezésnél előrecsúszó dolgokat még én se érem el hátulról, a lábam összepiszkolása nélkül.

Nem alulmotorizált a maratonfutó

A gyengébbik, 115 lóerős dízelmotor illik a Comfort felszereltséghez tartozó belsőhöz: eleganciát sugall a fekete-bézs műszerfal, és a motor is partner a kényelmes autózáshoz. Nyomatékmaximuma 260 Nm, amit 1250-2750-es főtengelyfordulaton tud, nem csak elméletileg, gyakorlatilag is nagyon kevés váltással tudunk haladni, miközben a kulturált erőforrás hangját is alig halljuk. Taposni már csak azért se érdemes, mert 4000-es főtengelyfordulat felett csak a hangja jön meg. Mintha egy régi, nyomatékra hangolt szívómotor lenne a motorháztető alatt, nem egy modern turbódízel.

Nagyon hosszú a csomagtér, a teherbírás viszont dicséretes Nagyon hosszú a csomagtér, a teherbírás viszont dicséretes

Az alap, 1,6-os benzinmotorhoz képest félmillió forintos pluszt kell fizetni a legolcsóbb dízelért, ez már csak azért is meggondolandó, mert azzal szemben nagyon nyomatékos motort kapunk, amellyel egy tankolással könnyedén elautózunk akár ezer kilométert is.

Jól néz ki a lépcsőshátú i40-es, de a szépség miatt meg kell szenvedni minden beszállásnál Jól néz ki a lépcsőshátú i40-es, de a szépség miatt meg kell szenvedni minden beszállásnál

Tetszett
nyomatékos és kulturált motor
kényelmes rugózás
hosszú garancia

Nem tetszett
csomagtér formája
alacsony ajtónyílások

Összegzés
A kupés formából adódó hátrányokat leszámítva limuzinként is dicséretes autó az i40-es. Általános minősége megnyerő, presztízse egyre emelkedik. A gyengébbik dízellel nem egy rakéta, de legalább nyugtató a vezetése és a hatótáv is rendben van.

Hyundai i40 1.7 CRDi LP
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1250-2750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4740/1815/1470 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1473/607 kg
Csomagtér: 503 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,2/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 122 g/km
A modell alapára (1.6 GDi Life): 5 990 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 490 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!