Tavaly új futóműhangolást és enyhén átdolgozott motorokat kapott a 2006-ban debütált, negyedik generációs Corsa, azonban a vásárlók szemszögéből még fontosabbnak mondható szépészeti beavatkozás elmaradt. Így fordulhatott elő, hogy cirka egy esztendő leforgása alatt két faceliftet hajtott végre a rüsselsheimi gyártó ugyanazon modelljén.
Nem mintha egy kicsit is idejétmúlt lett volna a külső, de alaposan átrajzolták az orrrészt. A lámpák aljába méretes karéjt vájtak, míg felső részükbe a nappali menetfényt magában foglaló, bumeráng formájú alakzatot rajzoltak, amitől a korábbinál jellegzetesebb lett a Corsa arca. A lökhárító és a hűtőmaszk átalakulása mellett a ködlámpafészkek sem maradhattak érintetlenül, az ütközők széleihez tolták ki őket, s ettől optikailag szélesebbnek tűnik az autó. Főleg az OPC sportcsomaggal (549 000 Ft) dögös a kis Opel, a spoilerezés és a 17 colos, fekete felnik miatt akár azt is hihetnénk, hogy egy izmos erőforrás lapul a járgány orrában.
Új extrák közül választhat a vevő
A külső ránctalanítása mellett a belbecsre is nagy hangsúlyt helyeztek, ami elsősorban a bővített extralistában mutatkozik meg. A kategóriában ezekkel a tételekkel igencsak magasra tette a lécet az Opel, ugyanis többek között olyan elemek jelentek meg, mint a kormányfűtés (fűthető ülésekkel együtt 68 000 Ft), a kanyarkövető fényszóró (93 000 Ft) vagy a Touch&Connect névre hallgató, érintőképernyős navigációs rendszer, melynek felára egyébként csak 165 000 Ft. Meg kell hagyni, az AFL fényszórónak nagyon sok hasznát vehetjük éjszaka, mert olyan világosságot varázsol „elénk”, amire csak nagyon kevés lámpa képes a kategóriában.
Az utastér a néhány új burkolati elemet leszámítva maradt a régi, aminek igazából pozitív és negatív oldala is van. Egyrészt a vaskos A-oszlop miatt a kilátás sok helyzetben nem ideális, másrészt a helykínálat az egy mm híján négyméteres hossz miatt igen jó. Az egyetlen igazán zavaró dolog az autóba beülve, hogy a hosszú első ajtók miatt még a nagyobb termetűeknek is nyújtózkodniuk kell, hogy elérjék a biztonsági övet, ez pedig így minden egyes beülés kellemetlen kísérője.
Jól hangzik a 100 lóerő, mégsem meggyőző
Az előző modellfrissítés során 10 lóerőt szedett magára a most kereken 100 lóerős, 1,4 literes benzinmotor, erejéről azonban nem ájultunk el. Hiába áttételezték már-már túlságosan szűkre az egyébként pontosnak jóindulattal sem nevezhető ötfokozatú sebességváltót (130 km/óránál 4200-as fordulat), a Corsa korántsem megy úgy, mint ahogy a 100 lóerős teljesítményadat sejteti. A probléma elsősorban a gázreakcióval van: késlekedve, kicsit kelletlenül indul meg, ami azért bosszantó, mert magas fordulaton aztán erőre kap, na de ki akarja állandóan 4000 fölé pörgetni a motort? Meg amúgy is, ekkor már megnő az 1,4 literes aggregát étvágya, ami akkor sem különösebben kevés, ha nem hajtjuk, hiszen vegyes üzemben körülbelül 7,5 literes fogyasztással számolhatunk.
A motorral ellentétben a rugózási komfortot illetően abszolút kellemes csalódás éri az embert. Ennek oka, hogy a korábbinál puhább a futómű, ugyanis a lengéscsillapítók és a rugók is eltérnek attól, mint amelyekkel 2006-ban bemutatták a Corsát. Még a 17 colos kerekekkel is egészen jól tompítja az úthibákat, s könnyedén „kirugózza” a hullámos útegyenetlenségeket is.
A nyilvánvaló hiányosságok ellenére a Corsa mellett számos érv szól. Ha valakit hidegen hagy, hogy a külső és a belső is jóval átlag feletti a kategóriában, akkor az ára lehet meggyőző, mivel az 1,4 literes verzió 3 239 000 Ft-ért vihető haza, ami még akkor is versenyképes, ha a klímáért 302 000 Ft-ot kell fizetni. Az új extrákkal pedig minden igényt kielégítő lehet a Corsa felszereltsége.
TETSZETT
formaterv
igényes belső
helykínálat
NEM TETSZETT
„tompa” gázreakciók
nehezen elérhető biztonsági öv
szélzaj nagy tempónál
ÖSSZEGZÉS
Tulajdonképpen alig változott a Corsa, megtartotta fő erényeit, kisebb hiányosságait azonban nem javították ki. Meglepő módon az 1,4-es motorral sem virgonc az autó, ráadásul nem is igazán takarékos. Az ár-érték aránya ettől függetlenül még mindig figyelemre méltó.
Csak a név azonos, a tartalom más
A tulajdonos véleménye A frissített Corsáról megtudakoltuk egy tulajdonos véleményét is. Harmati Ákos egy 2001-es évjáratú Corsa 1,2-est használ közel 10 éve, eddig 80 ezer kilométert tett meg vele a legkisebb műszaki probléma nélkül. A kötelező karbantartásokat leszámítva eddig ismeretlen volt a szerviz számára az autó, így nem véletlen, hogy olcsó fenntartásával és megbízhatóságával belopta magát a tulaj szívébe. „A két autót egymás mellé állítva olyan, mintha szteroiddal kezelték volna az új típust, valósággal pufóknak tűnik az enyém mellett. Az is meglepett, hogy mennyire kényelmesek az ülések, illetve hogy kisautóhoz mérten igényes a belső. A motor annak ellenére kicsit csalódást kelt, hogy jobban megy, mint az én autóm, de a 100 lóerőt nem érezni. Az A-oszlop sajnos nagyon vastag és sok mindent kitakar a forgalomból, ezért érdemes körültekintőnek lenni. Összességében nagyon tetszik a Corsa, de ha most új autót vennék, akkor inkább az Astra J mellett döntenék.”
Opel Corsa1.4 OPC Line
Összlökettérfogat: 1398 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 74 kW (100 LE) 6000/min
Max. nyomaték: 130 Nm 4000/min
Hossz./szél./mag.: 3999/1713/1488 mm
Tengelytáv: 2511 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1170/425 kg
Csomagtér: 285-1050 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,9 s
Maximális sebesség: 180 km/h
Fogyasztás város/országút: 7,3/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134 g/km
Alapár (1.0 Selection, 64 LE): 2 979 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 3 239 000 Ft