Mifelénk eddig nemigen akadt valóban kis méretű, 2,5 tonna alatti, teljes mértékben haszongépjárműnek szánt konstrukció. Nemrégiben aztán három is született (plusz egy negyedik, lásd a keretest), mégpedig az olasz Fiat és a francia PSA Peugeot Citroën immár sokadik alkalommal létrejött románcából. A két megakonszern a Citroën Jumper–Fiat Ducato–Peugeot Boxer trió, továbbá a Citroën Jumpy, a Fiat Scudo, valamint a Peugeot Expert hármasikrek sikerén felbuzdulva ismét egyesítette erejét. Az eredmény a Citroën Nemo–Fiat Fiorino–Peugeot Bipper furgontrió.

Kivételes

A hármasfogatból a Fiat Fiorinóról már írtunk (Menetpróba: AM2007/25-26.), most pedig a Citroën Nemo következik, amelynek nevét nem Verne Gyula Nautilusának kapitánya, hanem a közelmúltban vetített amerikai rajzfilmhős, a minden lében kanál bohóchal ihlette. A külső a Fiat első

fémszínű lökhárítóbetétjét leszámítva hajszálra azonos, csakúgy, mint az utasfülke és a raktér, valamint a felfüggesztés. A kis puttony hátfalajtaja kétszárnyú, oldalról tolóajtó teszi egyszerűbbé a rakodást, az ülések mögött pedig rácsfal választja le a teret.

A Fiatban harmatos és rideg 75 lóerős 1.3 Multijet dízel helyett viszont a Nemo a PSA 70 lóerős 1.4 HDi erőforrását kapta, ami már az elindulást követő első métereken el tudta feledtetni az olasz kivitelnél tapasztalt nyersességet. Az öblösebb, de a teljesítmény mellett nyomatékban is szerényebb (190 kontra 160 Nm) HDi sem tette azonban fickóssá a ránézésre ugrós kisteherautót, csak tisztességes, szerény és serény iparossá. Turbólyuk nincs, a zaj sem tolakodó, a közös nyomócsöves gázolajos egy nagy lökettérfogatú, ám lóerőkben kevésbé eleresztett benzines karakterisztikájával dolgozik. Mindazonáltal a fedélzeti fogyasztásmérő 6,0 l/100 km körüli adata alapján a Nemo 1.4 HDi motorja a komforton túl a gazdaságosságban is élen jár. A menettulajdonságokat illetően ugyan a Fiatban tapasztalt nehézkesség itt is érezhető volt, de az összhatás kellemesebbnek tűnik.

A Citroën hazai importőre a Fiattal ellentétben bevállalja az 1.4 literes, 75 lóerős benzines motorvariáns forgalmazását, az árazásról azonban az olaszokhoz hasonlóan még nem nyilatkozik. Az egyik leglényegesebb információt, ahogy magát a Nemót is, az új esztendő első heteire tartogatja.