Köztudott, hogy a divatos dolgokat meglehetősen drágán mérik. Napjainkban az egyterűek is felkapottnak számítanak, ami persze megmutatkozik a vételárban is. Van azonban megoldás arra, hogy kevésbé terheljük a családi kasszát: a haszongépjárművekből átalakított személyszállítók, az úgynevezett modul egyterűek tágas férőhelyet biztosítanak a famíliának, s közben megkímélnek egy komolyabb kiadástól.
Korlátok közt
Persze, minden éremnek két oldala van. Műszaki színvonalukat, biztonságukat, vagy éppen formatervüket és variálhatóságukat tekintve a tesztelt Citroen Berlingo és a hozzá hasonló modulok természetesen nem vehetik fel a versenyt „fajtiszta” társaikkal. A fapados Berlingóban például mindössze egyetlen légzsák árválkodik. Az utasoldali csak egy szinttel feljebb alapáras tétel, az oldalsók már extraként rendelhetők, menetstabilizáló rendszer pedig egyáltalán nincs a kínálatban. A hátsó ülések nem csúsztathatók sínen előre-hátra, a háttámla dőlésszöge sem változtatható, s nem lehet egyetlen mozdulattal eltüntetni az üléseket a padlóban.
Ám aki ezekről hajlandó lemondani, az praktikus és szerethető autót ismerhet meg a Berlingóban, melyet érdemes legalább a Multispace felszereltséggel (+390 ezer Ft) választani. Ehhez már többek között két oldalsó tolóajtó, egyben felfelé nyíló csomagtérajtó, távirányítós központi zár, motoros első ablakemelők és jobb oldali tükör, igényesebb kárpitozás és felső rakodópolcok járnak. A további 330 ezer forinttal drágább Multispace Plus mindezt ködfényszórókkal, manuális klímaberendezéssel, hat hangszórós, CD-lejátszós rádióval, az első ülések hátuljáról lehajtható asztalokkal, illetve a csomagtartó Modubox tárolórekeszével és kis, összehajtogatható bevásárlókocsival fejeli meg.
Édes mindegy
Kicsit teherautós pozícióból vezetünk, a kormánynak csak a magassága állítható, az ülésnek még az sem. A magas építésmód és a kényelmesre hangolt futómű miatt a karosszéria billegős, de családi autóról lévén szó, ez nem különösebben zavaró. Az már annál inkább, hogy vizes úton erősen alulkormányzott a Berlingo, s az orra száraz aszfalton is hamar elkezd a kanyar külseje felé vándorolni.
Az 1560 cm3-es, 90 lóerős turbódízel motornak gyakorlatilag mindegy, hogy egyetlen személlyel, vagy a teljes családdal és a fél háztartással együtt kell mozgatnia a kocsit – a terhelhetőség 624 kilogramm. Alapjárattól kezdve a teljes fordulatszám-tartományban becsülettel húz a Berlingo, a 215 Nm-es forgatónyomaték emelkedőn és előzéskor kellő rugalmasságot biztosít. Ennek köszönhetően a pontatlanul megvezetett és hosszú utakon járó, ötfokozatú sebességváltót is ritkábban kell használni. Egyedül a fékek neheztelnek a nehéz rakomány miatt, ilyenkor könnyebben túlmelegednek, elsősorban lejtmenetkor hajlamosak fáradékonyságra. Nagyon elégedettek voltunk viszont a tesztfogyasztással, ráadásul az 5,9 literes átlaggal számolva a Berlingo hatótávolsága ezer kilométer körüli.
A Citroen Berlingo most akcióban, 2 400 000 forintért kelleti magát (1.4i, 75 LE), míg a Multispace felszereltségű dízel változat 1,1 millió forinttal drágábban vihető haza. Pénzügyi szempontból családbarát ajánlatok!