A 2004-es Év Autójának választott második nemzedékhez (2003-2012) nemcsak méreteiben, hanem karakterében is hasonló az új Panda, miközben sokkal modernebb és vidámabb megjelenést kapott: kívül-belül rendszeresen visszatérő stíluselem a sarkainál lekerekített négyszög.
A jópofa formáknak és a világos színeknek köszönhetően a belső is éppen ilyen barátságos. Magas építése ellenére nem a langaléta emberek autója: a kormány csak magasságban állítható, az ülések keskenyek, rövid ülőlappal, hátul pedig a láb- és a válltér is szűkös. 170 centis magasságig négyen paszszentosan férnek el benne, családi autóként viszont a 225/870 literes csomagtér szerény.
Az 1242 cm3-es Fire benzines 69 lóerőjével és 102 Nm-es nyomatékával megfelelően látja el az alapmotor tisztét: 14,2 másodperc alatt gyorsít százra, a csúcssebesség 164 km/óra. Csendes és rendes, de alul kissé vérszegény a négyhengeres, úgyhogy akármilyen könnyű is a Panda (940 kg), a lendületes haladáshoz becsülettel pörgetni kell – csak 3000-es fordulat környékén jön meg az életkedve. Ez a fogyasztáson is meglátszik, az 5,2 literes gyári érték helyett mi 7,1-es átlagot mértünk. Autópályára is kimerészkedhetünk vele, de a városi forgalom az igazi játszótere, kis méretei és jó körkörös kilátása miatt remekül manőverezhető, fordulóköre mindössze 9,3 méter.
A keskeny és magas építésmód, illetve az alapvetően komfortos futómű miatt kanyarokban viszont nem ajánlatos erőltetni a tempót, rossz úton pedig rázóssá válik és a keresztbordákról elpattog az autó. A kissé fapados Pop felszereltséggel most akciósan 2 440 000 forinttól indul a Panda 1.2 8V, de a gazdagabb Lounge szint felára mindössze 200 ezer forint.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!