Kezdjük az elején: adott a divatos V40-es T4-es modellje, mely 1,6-os turbós, 180 lóerővel és 1600-as fordulattól elérhető 240 Nm-es csúcsnyomatékkal rendelkezik. Utóbbi modell 7 020 000 forinttól érhető el, az emelt hasmagasságú, fényezetlen műanyag elemekkel felvértezett Cross Country T4-es változata pedig 7,45 milliót kóstál. Aki automatára áhítozik, dupla tengelykapcsolós Powershift (+610 000 Ft) váltót rendelhet. A Cross Country palettán eddig csak a T5-ös csúcsmodellhez kínáltak összkerékhajtást, azonban az AWD-rendszer immár az automata T4-eshez (8 690 000 Ft) is konfigurálható. Eddig egyszerű a képlet, a csavar csak most következik: a kizárólag automatával kapható V40 Cross Country T4 AWD-hez más motort és váltót kínálnak!
Utóbbiban öthengeres, 2,0 literes benzines lapul, melynek teljesítménye szintén 180 lóerő, azonban nyomatéka már 300 Nm, igaz, ezt magasabb régióban (2700/perctől) lehet csak kiaknázni. A hatfokozatú, hagyományos Geartronic automata váltó kissé idegesen látja el feladatát, túl agresszíven kapcsol fel és vált vissza, nehéz vele nyugodt ritmusban autózni.
A dinamika rendjén való (0-100 km/h: 8,2 s), az összkerékhajtás miatt nincsenek tapadási problémák, kanyarban is prímán követi a kijelölt ívet. A fogyasztás nem éppen szerény, mi 10,15 literes átlagot rögzítettünk – persze az öthengeres duruzsolása részben kárpótol mindezért. A külső-belső forma telitalálat, kár, hogy szűk a második sor, a raktér aprócska (324 l), a rugózás pedig túl feszes.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!