A szegmensben elsőként piacra lépő gázolajos túrakupé a 123d-hez és a 135i-hez hasonlóan ikerturbós, műszaki arzenáljában pedig természetesen a hatékony dinamika (Efficient Dynamics) vívmányai is helyet kaptak. Az 1725 kilogrammos saját tömegű, 2+2 üléses autó orrában dolgozó egység maximális teljesítménye 286 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 580 Nm, mindez folyamatos tolóerővel látja el a hajtóművet az 1750 és 2250 közötti fordulatszámsávban. A gyorsulás élménye káprázatos, álló helyzetből mindössze 6,3 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, s 250 km/óránál szab határt vágtájának az elektronika. A gyári átlagfogyasztás 6,9 l/100 km, próbánk során azonban csaknem tíz litert (9,7 l/100 km) passzíroztunk le a torkán – igaz, a józan ész és a fizika határain belül azért meg is izzasztottuk a müncheni nóvumot.
A 635d-hez alapáron jár a hatfokozatú, automata sportsebességváltó, amely kivételes gyorsasággal kapcsol, szekvenciális módban pedig rugalmasan alkalmazkodik a vezető stílusához, a tempó intenzitásához. Az utastérbe csupán diszkrét mértékben szűrődik be a motorhang, a mély morajlás vészjóslóan tudatja, hogy kemény hajszának nézünk elébe. A menetdinamikai segédberendezések jóvoltából határhelyzetben is biztonsággal uralható a dízel luxuskupé, ami nem is baj, hiszen mégiscsak egy 19 632 000 forintos masináról van szó.