Úgy tűnik, mintha a presztízsmárkák közül az Audi venné legkomolyabban a kompakt szabadidő-autó kategóriát. Legalábbis a túrabakancs stílusú Q3-as mellett a BMW X1-es magasszárú tornacipőnek, a Mercedes GLA sima félcipőnek, a Range Rover Evoque pedig egy olyan divatcipőnek tűnik, amit nem szívesen koszolnánk össze. Talán nem is véletlen, hogy a szegmensen belül a Q3-as szekere szaladt a legjobban, ezért a félidős frissítéskor a tervezők csupán kozmetikai jelleggel nyúltak a formához. Persze a single frame hűtőmaszk fémhatású kerete elég látványos stíluselem, de ezt leszámítva nagyítóval kell keresgélni a változásokat. Mármint az alapkivitelnél…, ugyanis az Audinál mintha az extralista széles körű bővítésére gyúrtak volna rá: például a Basis, Sport és Design felszereltségi szinteken túl többféle optikai készlet is választható, a tesztautó Audi exclusive designcsomagja a terepjárós megjelenést hivatott kidomborítani. Az ugyancsak feláras LED-es fényszórók pedig nem csupán hosszú fényalagutat vágnak az éjszakába, hanem a fénydiódás hátsó lámpákkal és futófényes indexekkel együtt a high-tech megjelenést is hangsúlyozzák.

Jól áttekinthető a műszerfal, de az új Audikhoz képest sok a gomb. Az MMI a középkonzolról kezelhető, a képernyőt kézzel lehet behajtani. Fotó: Hilbert Péter Jól áttekinthető a műszerfal, de az új Audikhoz képest sok a gomb. Az MMI a középkonzolról kezelhető, a képernyőt kézzel lehet behajtani. Fotó: Hilbert Péter

A másodlagos ütközést megelőző automatikus vészfékezés ezentúl szériában jár a Q3-ashoz, míg opcióként egyebek mellett holttérfigyelő és a kormányzásba beavatkozni képes aktív sávtartó berendezés, valamint parkolóasszisztens segítheti a vezető dolgát. Ezenkívül felár ellenében elektromosan nyílik és záródik a csomagtérajtó, a vásárlói visszajelzések alapján pedig a kemény kalaptartót felcsévélődő takarórolóra cserélték. Persze a poggyásztér mérete és az utastér átlagos helykínálata maradt a régiben. A kidolgozásra és a minőségérzetre korábban sem volt panasz, esetünkben pedig a barna nappabőr kárpitozás, az MMI plus navigációs egység és a LED-es belső világításcsomag amúgy is jókorát lendít a nívón. Mégis ezen a ponton érezni leginkább a Q3-as korát, például az új A3-asok műszerfala modernebb, letisztultabb és értékesebb hatást kelt.

Ha a 340 lóerős RS Q3-as sportolót nem számítjuk, akkor ez a quattro összkerékhajtású, automata csúcsdízel a legdrágább Q3-as a kínálatban. 184 lóerőjével és 380 Nm-es nyomatékával a 2,0 literes dízelmotor acélosan húz és élvezetesen gyorsítja az 1,7 tonnás Audit. Minden helyzetben számíthatunk az erőtartalékaira, ugyanakkor többnyire kulturáltan teszi a dolgát, s a 7,4 literes tesztfogyasztásnál lehet takarékosabban is járni. Közben az S tronic hétfokozatú, duplakuplungos automata jó ritmusérzékkel, villámgyorsan és finoman kapcsolgat. A quattro négykerékhajtással pedig mindenféle időjárási körülmények között, vagy éppen laza terepen is magabiztosan haladhatunk. Ezekkel a ballonos téli gumikkal és a feláras adaptív lengéscsillapítással még a gördülési komfort is rendben volt – a szezonváltáskor opciós 19 colos felniket és 255/40-es gumikat kapott az autó. A vezethetőség egyébként így is jó, határozottan fogja az utat, átlagos oldaldőléssel és stabilan fordul az Audi.

Tágasnak tűnik, az erősen döntött hátfal viszont korlátozza a csomagtér befogadóképességét. Támladöntés után kissé emelkedik a padló Tágasnak tűnik, az erősen döntött hátfal viszont korlátozza a csomagtér befogadóképességét. Támladöntés után kissé emelkedik a padló

A Q3-assal a legnagyobb problémám, hogy így felszerelve a tesztautó listaára már 19 millió forint, ami nálam egyszerűen kiveri a biztosítékot – könyörgöm, ez csak egy kompakt SUV! Ennek tükrében pedig még inkább szemet szúr, hogy a zongoralakk dekorbetét, a multifunkciós kormány, a hátsó középső könyöklő pakolórekesszel, a rakodó- és raktércsomag, vagy éppen a tempomat a feláras tételek között szerepel.

Vetélytársainál magasabb és robusztusabb stílusú a Q3as. A látványcsomag is a SUV-jelleget erősíti Vetélytársainál magasabb és robusztusabb stílusú a Q3as. A látványcsomag is a SUV-jelleget erősíti

Tetszett
• szabadidő-autós forma
• példás minőségérzet
• remek hajtáslánc
Nem tetszett
• pár kicsinyes opció
• felextrázva nagyon drága
• hátsó térkínálat

Összegzés
A 2.0 TDI motornak van 120 (8 563 990 Ft) és 150 lóerős (9 084 690 Ft) változata is, a 184 lovas már 9,8 millió forint környékéről indul. A quattro 764 540, míg az S tronic 699 770 forintba kerül, s ezután jönnek még az extrák.

Audi Q3 2.0 TDI quattro
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 3500-4000/perc
Max. forgatónyomaték: 380 Nm 1800-3250/perc

Hossz./szél./mag.: 4388/1831/1590 mm
Tengelytáv: 2603 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1571/1575 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1700/525 kg
Csomagtér: 460/1365 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Maximális sebesség: 219 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,7/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 141 g/km
A modell alapára: 8 044 410 Ft (1.4 TFSi CoD ultra, 150 LE)
A tesztelt modell ára: 11 291 950 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!