Tavaly márciusban kezdődött a CX-5-ös itthoni forgalmazása, 2012-ben 158 darabot adtak el, az értékesített példányok 30%-a benzines kivitel. Az idei első félévben azonban ez az arány 16%-ra süllyedt. Hogy élénkítsék a keresletet, az importőr a legnagyobb mértékben (-880 100 Ft) a 2,0 literes, benzines, 165 lóerős, Emotion alapmodellt árazta le, így az most 5,99 millióért elvihető.
Néhány ponton ugyan kompromisszumot kell kötni, nincs például tempomat, ködlámpa vagy Karakuri ülésdöntés, de szó sincs fapados kivitelről. Én speciel még ilyen jó fogású műanyag kormánnyal nem találkoztam – el is felejtettem, hogy bőrkormány sincs…
Pimaszul jó fogyasztás, tisztességes dinamika
Persze ne menjünk el szó nélkül azon tételek mellett, amik járnak az autóhoz. Az Emotion csomaghoz kapunk például 6 légzsákot, stabilitáskontrollt, keréknyomásellenőrzést, manuális légkondicionálót, kormányról vezérelhető audiorendszert és első-hátsó elektromos ablakemelőket. Azért ez nem rossz, ráadásul a 17 colos kerekek és a relatíve ballonos (225/65) gumik révén elfogadható a rugózási komfort.
A CX-5-ös egyértelműen kategóriája sportosan vezethető darabjai közé sorolható. Tempósan kanyarodva is kezesen fordul, kormányzása érzékletes, manuális váltója precíz – ezt az összhangot és kezelhetőséget néhány kompakt modell is megirigyelhetné! A start-stop rendszer szépen teszi a dolgát, a magas sűrítési arányú (14:1) benzinmotor pedig nemcsak csendes, kellően erős, hanem takarékos is – a tesztátlag 7,5 l/100 km volt. A jó eredmény elérésének egyik záloga az alacsony önsúly (1315 kg), a CX-5-ös körülbelül annyit nyom a mérlegen, mint egy 1,4-es Opel Astra!
A 2,0 literes Mazda jól sprintel, fekszik neki az alacsony fordulaton felkapcsolós, nyugodt autózás, de ha megkergetjük, akkor sem jön zavarba. A fülke tágas, a könyöklő alatt öblös rekesz, az első ülések nagyok és még állítható deréktámasz nélkül is kényelmesek. A csomagtér 503 literes, a raktérroló a fedélhez rögzíthető, így nyitáskor autómatikusan felemelkedik.
A legolcsóbb, 150 lóerős Emotion dízel szintén kedvezményes áron, 6,99 milliótól érhető el. Érdemes utánaszámolni, hogy az egymilliós felár mikorra térül meg a kb. 1 literrel takarékosabb gázolajos esetén. Ráadásul a benzinesnél nincs turbó vagy kettős tömegű lendkerék, melyek a későbbiek során növelik a karbantartási díjakat.
TETSZETT
– ár-érték arány
– pontos váltó
– tágas fülke és raktér
– korrekt dinamika
NEM TETSZETT
– csomagos bővíthetőség
– hátsó szellőzőrostély hiánya
ÖSSZEGZÉS
Ritka, hogy egy alapváltozat esetében ennyire kerek a képlet, a CX-5-ös ezzel a 2,0 literes benzinmotorral és az Emotion csomaggal úgy jó, ahogy van. 5,99 millióért nehéz hasonló teljesítményű, méretű és minőségű hobbiterepjárót találni. A garancia 3+2 év/150 000 km.
Mazda CX-5 2.0 Skyactive-G
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 121 kW (165 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 210 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4555/1840/1710 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1585/1590 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1315/615 kg
Csomagtér: 503/1620 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/5,1/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 5 999 900 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!