Manapság ritkaságszámba mennek a klasszikus sportautók, ezért a műfaj kedvelői számára minden újdonság bemutatása örömünnep. A Supra feltámadását ugyan beárnyékolta a tény, hogy a BMW Z4-es műszaki alapjaira épül, a Toyota azonban becsülettel tervezte meg saját, zárt karosszériáját, sőt, némi finomhangolást is végzett a technikán, hogy a végeredményért bezsebelhesse a rajongók elismerését, akik sokkal jobban lelkesednek az önálló fejlesztésű GR Yarisért.
Hogy egy szélesebb vevőkört érjenek el, a 340 lóerős mellé 2020-ban felvették a kínálatba a BMW 2,0 literes, négyhengeres, 258 lóerős turbós benzinesét is. A 30i motor a Z4-esben csak a ZF 8 fokozatú automatikus váltójával párosítható, ezen nem változtattak az újdonság esetében sem, kézi váltóval továbbra is csak a bajor roadster alapváltozata készül. Azért nem tétlenkedtek a mérnökök, a kisebb motor mellett is megőrizték az első és a hátsó tengely közötti ideális, 50:50 arányú súlyelosztást, sőt, összesen 100 kg-mal csökkentették a kupé tömegét. Mindez papíron nem jelent előrelépést, a gyakorlatban azonban megváltozott a viselkedése! Mivel a motor az első tengelyhez képes hátrébb került, nemcsak a futóművet nyomja kisebb súly, hanem a tömegközéppont is eltolódott, ami élénkebb kormányreakciókat és a korábbinál is kiegyensúlyozottabb viselkedést garantál. A gyors és precíz kormányműre nem lehet panasz, mégsem ezen keresztül, hanem a hátsó kerekek felől érkeznek a határozottabb visszajelzések, melyek a vezető köré hajtogatott karosszériával együtt már kis tempó mellett is élménnyé teszik a Supra vezetését. Ehhez azonban meg kell nyomni a kissé túlméretezett Sport gombot, normál állásban ugyanis ásítósan komfortos GT-ként viselkedik. 1000-1500-at forog a motor, hangját sem hallani, a futómű kényelmesen rugózza ki az úthibákat, ilyenkor a 90 km/óra is andalgásnak tűnik. Ha megváltoztatjuk a beállításokat, a motor azonnal életre kel, kiereszti a hangját, megmutatja, milyen szépen veszi a fordulatot, és kiderül, hogy hiába kezd el éppen ott kifulladni, ahol a hathengeres erőre kapna, pörgőssége harmonizál a belépőmodell kezességével.
A hátsókerékhajtásból származó élményfaktor változatlan, és a 900 000 Ft-os Sport csomag megrendelése esetén a fékek teljesítménye is megegyezik az 5 195 000 Ft-tal drágább hathengeresével. A sportkormányon és -pedálokon kívül részlegesen önzáró differenciálművet és szabályozható lengéscsillapítást is tartalmazó csomagon felül a 315 000 Ft-os metálfényezés az egyetlen feláras tétel. A négyhengeres Supra vásárlója már csak a gyári kiegészítők közül válogathat…
TETSZETT
• karakteres külső
• vezethetőség
• komfortszint
NEM TETSZETT
• agresszív sávtartó
• motorhoz kötött felszereltség
ÖSSZEGZÉS
A katalógust böngészve pusztán egy kedvezőbb árú belépőmodellnek tűnik a négyhengeres Supra, a megváltozott műszaki paraméterekből azonban egy önálló karakterű, virgonc és jól vezethető élményautó született. Aki nem ragaszkodik a hathengereshez, úgy spórolhat, hogy egy szerethető kétülésest visz haza!
Toyota GR Supra 2.0
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 190 kW (258 LE) 5000-6500/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1550-4400/perc
Hossz./szél./mag.: 4379/1854/1299 mm
Tengelytáv: 2470 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1594/1589 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg: 1470/240 kg
Csomagtér: 290 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,2 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 6,9-7,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 156-172 g/km
A modell alapára: 17 565 000 Ft