A Trax a felkapott városi SUV-szegmens sikerét szeretné meglovagolni, amire minden esélye meg is lenne, ha a márka nem vonulna ki Európából… Kompakt méretei miatt zsúfolt helyen sem ördöngösség a parkolás, a 2555 mm-es tengelytáv dacára pedig meglepően szellős a kabin. Mármint hosszában, négy felnőtt gond nélkül képes elhelyezkedni, azonban széltében már érezni némi szűkösséget.

Egyszerű anyagokból épül fel a műszerfal, inkább praktikus, mintsem igényes a kialakítás Egyszerű anyagokból épül fel a műszerfal, inkább praktikus, mintsem igényes a kialakítás

Variálható poggyásztér, fura műszerfal

A mély raktér 356 literes, a padlóborítás alatt pedig a pótkeréknek szánt óriási üreg lapul – defektjavítót adnak az autóhoz. A támlák 60:40 arányban osztva dönthetők, szükség esetén pedig akár a jobb első ülés is lapjára hajtható. Az első ülések kényelmesek, sok a rekesz és a pohártartó, az apróbb holmit pedig dupla kesztyűtartó várja. Érthetetlen, hogy elöl miért csak a vezetőnek jutott könyöklő, a napellenzők pedig miért ilyen rövidek és keskenyek? A komfortot csupán manuális légkondicionáló szolgálja, automata hőfokszabályozós klíma felárért sem kérhető, ellenben egyállású ülésfűtés rendelhető.

7 colos képernyő és a főmenü. Navigáció csak okostelefonnal 7 colos képernyő és a főmenü. Navigáció csak okostelefonnal

A vezető előtti, közös bura alá integrált analóg-digitális, a motorkerékpárokéra hajazó központi kijelző stílusidegen. Széria a 7 colos érintőképernyő, melyen keresztül tudjuk vezérelni az audiorendszert, nézegethetünk képeket, filmet, ki tudjuk hangosítani a telefonunkat, és többek között az okostelefonra töltött navigációt is innen lehet elérni.

Utóbbi nem feltétlenül tökéletes megoldás, egyrészt kell egy okostelefon hozzá, másrészt a BringGo térképszoftver letöltése költséget jelent. A felső kesztyűtartóban kialakított dokkolóban biztonságosan pihen a telefon, és az adatkábelen keresztül tölti is a készüléket. A folyamatos navigáció azonban igen magas energiaszükségletet jelent, hiába az állandó töltés, néhány órás navigálás után a telefont kivéve szinte biztos, hogy lemerülés közeli állapotban lesz a készülékünk. A BrinGo alkalmazás az indítást követően néha lefagyott, a csillogó központi érintőkijelzőn minden ujjlenyomat meglátszik, a hangerő-szabályozásnál teljesen elsötétülő kijelző (2-3 másodpercre nem látható a térkép, rádió stb.) pedig zavaró.

Nyugdíjas atléta szíve a motortérben

A nyugdíjazás alatt álló, bárdolatlan működésű, Opel-eredetű 1,7-es dízel a kategória talán legrémesebb természetű darabja: hangos, darabos a járása, alacsony fordulaton erőtlen, roppant könnyű vele lefulladni. A start-stop rendszer kissé lassan dolgozik, de megvan az a fórja, hogy ha lefulladunk, automatikusan újraindítja a motort. Azért ha magára talál (kb. 2500/perctől) a 130 lóerős gázolajos, nagyon meg tud indulni, neveletlen viselkedéséért cserében pedig szerény (5,9 l/100 km) fogyasztással kárpótol. Pontosan megvezetett a hosszú áttételezéssel megáldott (130-nál 2200/perc) hatgangos váltó, csak a kar kapcsolási útja lehetne kurtább.

Két átlagos termetű felnőtt kényelmesen elfér a második sorban Két átlagos termetű felnőtt kényelmesen elfér a második sorban

A tesztelt összkerékhajtású kivitel terepjárásra gyakorlatilag alkalmatlan, 168 mm-es hasmagassággal nehéz a buckák királyának lenni, ráadásul az orrkötényen lévő, indokolatlanul mélyre húzott alsó spoiler már egy normál járdaszegélynél is leér! A csillapítás a kelleténél feszesebb, ami nagy mértékben az óriási, 18 colos kerekeknek és a peres gumiknak (215/55) tudható be. Utóbbiak 180 ezer forinttal növelik a számlát, ráadásul 10,9 méter helyett 11,3-ra növelik az autó fordulókörét. Az 1.7 D AWD-kivitel 6,23 milliótól vásárolható meg, a fronthajtású verzió 445 ezerrel jutányosabb, s automatikus váltóval (6 040 000 Ft) is konfigurálható.

Jól néz ki a Trax, sokkal vagányabb, mint az ikertestvér Opel Mokka Jól néz ki a Trax, sokkal vagányabb, mint az ikertestvér Opel Mokka

TETSZETT
– tágas kabin
– trendi forma
– dinamika

NEM TETSZETT
– alul nyomatékszegény motor
– okostelefonos navigáció
– alacsony orrkötény

ÖSSZEGZÉS
A takarékos dízel Trax mellett szól a jó ár-érték arány és a megnyugtató 5 év/150 000 km-es garancia is. A típussal szimpatizálóknak továbbra is elérhető lesz a Trax Opel-klónja, a Mokka, igaz, utóbbi borsosabb áron kapható.

Chevrolet Trax 1.7 D AWD
Összlökettérfogat: 1686 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4248/1766/1674 mm
Tengelytáv: 2555 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1429/497 kg
Csomagtér: 356/1372 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Maximális sebesség: 183 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/4,5/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 4 190 000 Ft (1.6 FWD, 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 235 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!