Fotó: Stefler Balázs

1. LÁTVÁNYOSABB KAROSSZÉRIA
A Supra alá pozicionált GR86-os a korábbinál csavarodásra kevésbé hajlamos, alacsonyabb tömegközéppontú karosszériát kapott, merevebb futómű bekötési pontokkal, több légzsákkal és az alumíniumból készült motorháztetővel, első sárvédőkkel, illetve tetővel elhanyagolható tömegnövekedés mellett. Az sem mellékes, hogy elődjénél sokkal vagányabb! Elölről mintha egy belépőszintű Porsche lenne, az összkép mégis japános. A keret nélküli ablakok, a hátsó lámpák, a dupla kipufogó mind-mind stílusosak, meg is nézik az utcán.

2. IZGALMASABB UTASTÉR
A Subaruval közös fejlesztés eredménye, hogy a GR86-osban ülve egy Subaruban érezzük magunkat. Erről többek között az izgalmasabb formák, a Supráénál jobban sikerült kormány, a könnyen áttekinthető fedélzeti rendszer és a Toyotától szokatlan kapcsolók árulkodnak. Ez azt is jelenti, hogy a végállásban nem rögzíthető indexkarral sokáig össze-vissza kapcsolgat az ember. A sok kemény műanyag mellett azonban Alcantara és bőr elemek is megjelennek, a piros szőnyegezés és a jó kilátás is pozitívum a tágas, 2+2 személyes utastérben.

A 2,0-ről 2,4 literesre felfúrt boxermotor új főtengelyt és hajtókarokat is kapott, a hamarabb jelentkező, nagyobb nyomaték miatt már turbófeltöltőre sincs feltétlenül szükség

3. ERŐSEBB BOXERMOTOR
Szintén a Subaru rokonságra utal a piacon ma már egyedülálló, elektromos rásegítés nélküli szívó boxermotor, melynek lökettérfogatát 2,4 literre növelték, így 200 helyett már 234 lóerőt teljesít, és 205 helyett 250 Nm nyomatékot ad le. Előbbihez 7000-ig, utóbbihoz viszont 6600 helyett 3700-as fordulatig kell pörgetni. Akkora a különbség, mintha egy turbófeltöltőt kapott volna! Már 2000-es fordulat felett megindul, 0-ról 100 km/órára 6,3 másodperc alatt gyorsul, hangját rezonátorok erősítik fel, és a 8,7 l/100 km-es átlagfogyasztás is tartható.

Sportosan alacsonyan ülünk, a különleges kárpitozás, a fém pedálok és a szokásosnál érdekesebb kapcsolók passzolnak a stílusához

4. JOBB VEZETÉSI ÉLMÉNY
Bár nem vitás, hogy ehhez a konfigurációhoz a ma már szintén ritka kézi váltó illik jobban, a vevő kérésére 900 000 Ft-ért egy 6 fokozatú automatikus szerkezetet is beépítenek. Az autó lényegi elemét, a hátsókerékhajtást viszont nem lehet összkerékhajtásra cserélni, de nem is szükséges, mert a kényelmes sportülésekben, a kissé szintetikus érzetű, mégis pontos kormánnyal a kezünkben, a férfias váltóval és pedálokkal, a kiemelkedő útfekvést garantáló, feszes futóművel és a riszálást engedő ESP-vel élmény minden kilométer.

A tolatókamera jól látható, a csomagtartó nyitógombját a díszlécbe rejtették. Hasznos a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő

5. BARÁTI ÁR
Szinte már el is felejtettük, mikor számított egy sportkupé utoljára olcsónak, de a 12 milliótól induló Corolla idejében a GR86-os 14 710 000 Ft-os alapára egyértelműen barátinak számít. Ebben persze nagy szerepet játszik, hogy egy eredetileg 2012-es konstrukcióról van szó, de az a klasszikus, analóg sportautókért rajongó célközönség, akit a japánok tulajdonképpen megajándékoztak vele, boldogan elsiklik a kora felett, és élvezi, amíg lehet. Egy praktikusan kihalt kategória egyik utolsó képviselője, érdemes lecsapni rá!