Az aktuális fordulatszám csak a head-up kijelzőn jelenik meg, de a bal oldalon lévő műszeren nyomon követhetjük a hajtáslánc működését. Fotó: Hilbert Péter

A 2000-es évek elején nem csak a Camry iránt zuhant az érdeklődés, egyszerűen a nagyautók piacán minden modell nehéz helyzetbe került, hacsak nem valamelyik prémiumgyártó terméke volt. Már nem gyártották a Citroën XM-et, az Opel szépen lassan belátta, hogy az Omega már kevés a vetélytársak ellen, és persze ott volt a japán trió: a Mazda Xedos 9-es, a Nissan Maxima és utolsóként a Toyota Camry is búcsúzott az öreg kontinensről. Most viszont a Camry teljesen újjászületve száll harcba a felső-középkategóriában!

Kényelmesek az ülések, egyedül az oldaltartás lehetne határozottabb. Hatalmas a hely a Camryben, a csúcsverzióban háromzónás a klímaberendezés

A TNGA-platformra épülő, nyolcadik generációs típus 4,9 méteres hosszával tekintélyes darab, de agresszív megjelenésről szó sincs, keveredik benne a japán és amerikai stílus – nem véletlenül, hiszen a Camry az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb új autója hosszú évek óta. Ahogy beülünk, egyből feltűnik, hogy keskenyek az A-oszlopok, illetve hogy az alacsonyan lévő szélvédőperem és a nagy üvegfelületek miatt a térérzet és a körkilátás is elsőrangú. Az anyagok és az összeszerelési minőség is magas színvonalat képviselnek, és bár a középkonzolon végigfutó hullámvonalon látszik, hogy a dizájn sem volt utolsó szempont a tervezéskor, a klasszikus műszeregység és a csúszókulisszás előválasztó kar egyértelműen klasszikusnak hat a kategóriában megszokott digitális órák és joystickszerű váltók között.
Cserében a Camry értékei is hagyományosak! Bár az első ülések oldaltartása csekély, kényelmes utazóautó a nagy Toyota, a tárolóhelyek mellett a hellyel is bőkezűen bántak, hátul óriási lábtér fogadja az utasokat. A tesztre fogott Executive VIP verzióban még a hátsó ülések dőlésszöge is elektromosan állítható, a könyöklővel lehajtható vezérlővel pedig állíthatjuk a légkondicionálót, vagy akár a hátsó rolót is. A csúcsmodellnek egyetlen hátránya van, mégpedig az, hogy a csomagtere nem bővíthető, ez esetben meg kell elégedni az 500 literes alapkapacitással. Óriási a bendő, az biztos, de a fedélnek két hatalmas zsanérja van, melyek sokat elvesznek a hasznos térből.

A lengőzsanérok helyrablók, de a kapacitás bőséges. Az Executive VIP topváltozat csomagtere nem bővíthető és 524 helyett 500 liter a befogadóképessége

Míg az USA-ban 3,5 literes, V6-ossal és 2,5-ös négyhengeressel is elérhető a Camry, nálunk kizárólag a 2,5-ös bázisára épülő hibrid kapható. A keresztmotoros, elsőkerék-hajtású modellben a benzines és a villanymotor teljesítménye 218 lóerő, ami már elegendő a dinamikus autózáshoz. Persze a fokozatmentes váltók működési jellegére hajazó e-CVT rendszer itt is felbőgeti a motort padlógázra, de legalább úgy gyorsul a Camry, ami egy ilyen kaliberű autótól elvárható, vagyis egy combosabb, 2,0 literes dízel szintjét hozza. A benzin/villanyüzem átmenete terén továbbra is mérce a Toyota hibrid rendszere, de ami miatt sokkal érdekesebb a hajtáslánc, hogy egy ekkora autóban is nagyon takarékos tud lenni. Ha úgy vezetjük, mint egy normál benzin- vagy dízelüzemű autót, akkor is nyilvánvaló az előnye (főleg városban), de némi odafigyeléssel extrémen alacsony fogyasztást produkál. Városi-elővárosi közlekedésben 5,0 liter alatti értékeket is mutathat a kijelző, a tesztátlag csak azért lett 5,5 liter, mert egy hosszabb autópályás szakaszt is beiktattunk, ahol a fogyasztás 100 kilométerre vetítve kicsivel meghaladta a 6,0 litert. Ez egy hasonló dízelnek is a becsületére válna, szóval ezek után hiába rójuk fel a Camrynek, hogy nagyautó létére csak 50 literes a tankja. Egyébként minden megvan az újdonságnak ahhoz, hogy pihentető legyen benne az utazás, a komfortos futómű és a számos, alapáron adott vezetéssegítő funkció (sávelhagyásra figyelmeztető, adaptív tempomat, táblafelismerő) is jó partner ebben.

Tökéletes a benzines és a villanymotor összhangja, ez az 5,5 literes tesztátlagon is látszik

Elsőre azt gondolhatnánk, hogy nem lesz könnyű dolga a Camrynek a sok prémiummodell, illetve a szintén potenciális ellenfélnek tekinthető, jól felszerelt, nagyranőtt középkategóriások között. Mondhatnánk még azt is, hogy az árva hajtáslánc és karosszéria, valamint a Japánból érkező autókra jellemző csomagos felszereltségek sem kedveznek a Toyotának, de jelenleg egyetlen más márka sem kínál ennyiért nagyautót, főleg nem takarékos hibridet. A 10 500 000 Ft-os ár tehát mindenképpen vonzó, és nemcsak a jóval drágább konnektoros hibridekhez, hanem a szegmenst uraló dízelekhez viszonyítva is.

Kiváló utazóautó: finom rugózás és hatásos hangszigetelés jellemzi a Camryt

TETSZETT
• működési kultúra
• alacsony fogyasztás
• helykínálat
• gazdag felszereltség
NEM TETSZETT
• a csúcsváltozat csomagtere nem bővíthető
• ülések oldaltartása
• kötött felszereltségi szintek

ÖSSZEGZÉS
A Camry nem akar sportos lenni, helyette a kényelemről és a kifinomult működésről szól. A Toyota hibrid technikája egy ilyen nagy autóban is kifogástalanul működik, takarékosság tekintetében az újdonság a legjobb dízelekkel van pariban, városban pedig verhetetlen. Ilyen egy jól sikerült visszatérés!

Toyota Camry 2.5 Hybrid
Összlökettérfogat: 2487 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 131 kW/177 LE 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 221 Nm 3600-5200/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 88 kW/120 LE
Max. forgatónyomaték: 202 Nm
HIBRID RENDSZER
Max. teljesítmény: 160 kW/218 LE
Hossz./szél./mag.: 4885/1840/1445 mm
Tengelytáv: 2825 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1595/505 kg
Csomagtér: 524 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 4,8/4,2/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 98 g/km
Alapár: 10 500 000 Ft