Ha van valami, amihez igazán ért a Suzuki, az a mini- és kisautók gyártása, amit jelen esetben az Alto is bizonyít. Ugyan a mai új autók többségéhez viszonyítva egyértelműen puritán és felettébb egyszerű kialakítású az indiai gyártású mini, 2 499 000 forintos vételára elhallgattatja a kritikus hangokat is – ebben az árban a szervokormány, az első elektromos ablakemelők és a légkondicionáló is benne foglaltatnak.
A háromhengeres úgy, ahogy van, jó
A 2013-as modellévre enyhén módosított orr-résszel készülő miniautó jelenlegi generációját 2008-ban kezdték gyártani – kozmetikázás híján az évek belül meg is látszanak: a minimalista jelző illik az utastérre, nincs fordulatszámmérő, a tükröket manuálisan állítjuk, a vezetőoldali ajtóra csak egyetlen ablakemelő kapcsolót tettek, így ha a jobb oldalit akarjuk lehúzni, át kell nyúlni, míg a csomagtartót kívülről csak kulccsal nyithatjuk. Mindezek ellenére az összeszerelési minőségre nem
lehet panaszunk, tisztességesen megépített autó benyomását kelti az Alto, az illesztések például meglepően pontosak.
Egy miniautónál sarkos pont az utas- és a csomagtér mérete, e tekintetben pedig vegyes a kép. Elöl viszonylag kényelmesen elfér két felnőtt, ám a hátsó sor a korlátozott lábtér miatt inkább csak gyermekeknek vagy egészen kis termetűeknek ajánlható. A 129 literes csomagtartó is jelzi, egy hétvégi bevásárlás holmija nagy valószínűséggel nem fér el az ülések ledöntése nélkül.
Ami a menettulajdonságokat illeti, az 1,0 literes, 68 lóerős benzinmotor remekül teljesít. A háromhengeres egészen halk, és bár a hosszú váltófokozat-kiosztás nem segíti a gyorsulást, városi környezetben nem érezzük gyengének az autót, ami a kiváló gázreakciónak is köszönhető. A kis Suzuki ereje 110 km/óra felett hirtelen fogyni kezd, de fogyasztása ekkor sem válik túlzóvá.
A vegyes üzemben abszolvált 5,2 literes érték egészen jó, főleg, hogy a tesztautó nálunk tette meg első kilométereit. Szintén meggyőző volt a kormányzás és a fékrendszer, s ha a futómű egy kicsivel jobban csillapítaná az úthibákat, az Alto vezethetőség tekintetében felzárkózna a kategória legjobbjaihoz.
TETSZETT
– kis átmérőjű fordulókör
– kellemes motor
– alacsony fogyasztás
NEM TETSZETT
– egy motor és felszereltség
– csomagtér mérete
– hátsó billenőablakok
ÖSSZEGZÉS
A Suzuki Alto 2,5 millió forintos árával a kategória egyik legvonzóbb ajánlatának tűnik, ennyiért kisebb hibái is megbocsáthatók. Az egyetlen baj, hogy a Splash azonos felszereltség esetén csupán 125 ezer forinttal kerül többe…
Suzuki Alto 1.0
Összlökettérfogat: 996 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 50 kW (68 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 90 Nm 3400/perc
Hossz./szél./mag.: 3500/1600/1470 mm
Tengelytáv: 2360 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1405/1400 mm
Fordulókör: 9,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 855/395 kg
Csomagtér: 129-367 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,0 s
Max. sebesség: 155 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/3,8/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 99 g/km
A modell alapára: 2 499 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!