Itt írd alá, és mehetsz is! – zárta az autó átvételi ceremóniáját Németh Laci a Mercedes garázsmesteri irodájában, de mielőtt kigurultam volna a kapun, Hesz Tamás értékesítési igazgató avatott be a részletekbe. Utólag is köszönöm, más volt így megkezdeni a tesztprogramot, ám azt sem hallgathatom el, hogy ezáltal sokkal jobban „fenyegetett” a stuttgarti rendszámú masina 47,6 milliós ára.

Ez olyan autó, ahol nem a szokásos hétköznapi kliséket veszi sorra az ember. Itt nem a tárolórekeszek, az italtartó, a hatótáv, vagy éppen az Isofix rögzítés áll előtérben. Ez egy Mercedes SL, egy olyan autó, amelyet különösen a többi mercis illet udvarias figyelemmel, amellyel nem járja a padlógázos-satufékes városi cikázás, amely néhány kilométer alatt kizökkenti az embert a mindennapi nyomvályúból. A szívem a torkomban vert, amikor hárommal előttem autók csattantak a Budaörsi úton, a Petőfi laktanya előtti zebránál (már írtam erről a nonszensz gyalogosátkelőről, meg kell szüntetni!), mert ugye mégiscsak egy kertvárosi vityilló ára van rám bízva, és mi van, ha…

A cockpit látványos, a sofőr itt tényleg pilótának képzelheti magát A cockpit látványos, a sofőr itt tényleg pilótának képzelheti magát

Varázslatos belső, makulátlan minőség

Túl a filozófián, nézzük a részleteket! A külső design számomra igen kontrasztos, adott egy bombasztikus hátsó forma, egy pazar sziluett, ugyanakkor van egy kissé szomorkásan bamba tekintet – tudom persze, hogy a gyalogosvédelmi normák is vezetik a tervezők ceruzáját. Belül sokkal harmonikusabb az összkép, a vörös bőrkárpitba bele lehet bolondulni, és csábos a főműszerek „csöves” bújtatása is. Az üvegtető gombnyomásra sötétedik, az ülések szellőztethetők, az aktív multikontúr csomag részeként pedig az ívkülső oldalon légpárna fújódik fel. A masszázsprogram négy különböző kezelést kínál, úgyhogy akinek ennél több kell, az egészen egyszerűen hazudik.

Két kézitáska azért bepakolható Két kézitáska azért bepakolható

A V8-as biturbó motorban 435 lóerő és 700 newtonméter nyomaték szunnyad, ami szükség esetén megakasztja a lélegzetet. Az állórajtos sprint libabőrt csal elő, ahogy a lassulás is, sokkal fontosabb azonban, hogy az SL 500-as viselkedése nem csupán határtartományban dicséretes. Az alapáras ECO start-stop funkció ugyan kicsit vicces, amikor a fékpedált felengedve mély böffenéssel életre kelti a hengereket, cserében azonban hatékonyan spórol az üzemanyaggal (klímahasználatnál inaktív). Segít ebben az intelligens vezérlésű 7G-Tronic Plus automata sebességváltó is – országúti tempónál például 1200-1600-as fordulat környékén duruzsoltatja a V8-ast. Ha nem nyomjuk ki a szemét, nem kell ripsz-ropsz a kúthoz sietnünk, 32 ezer forintért pedig 10 literrel nagyobb benzintankot is kérhetünk.

Alapvetően csendes, ám ha kell, mérgesen hörög a nyolc henger Alapvetően csendes, ám ha kell, mérgesen hörög a nyolc henger

Főúr, a számlát lesz szíves! Hűha, a 306 lovas SL 350-eshez képest bő hétmilliót kérnek plusz két hengerért és további 129 lóerőért, ebből pedig egy jól felszerelt A180-ast vehet az ember. Ha tovább szövöm az összeesküvés-elméletet, kiderül, hogy a tesztre fogott konfiguráció áráért a hét minden napjára jutna egy 122 lovas A180-as, az SL 500-as valódi kuncsaftját azonban aligha hatja meg mindez. Ő nem csámcsog az árlista láttán, s nem keres alternatívákat.

A műveletsor 20 másodpercet vesz igénybe A műveletsor 20 másodpercet vesz igénybe

TETSZETT
matt fényezés
belső design, minőség
motorerő, fogyasztás

NEM TETSZETT
külső design
magas felár

ÖSSZEGZÉS
Kétségkívül egyedi autó, páratlan pedigrével, de kissé diszharmonikus külső formatervvel. Az izmos motor – ha kell – velősen tolja a kasztnit, a fogyasztás ugyanakkor teljesen baráti.

Mercedes SL 500 Roadster
Összlökettérfogat: 4663 cm3
Hengerek/szelepek száma: V8/32 biturbó
Maximális teljesítmény: 320 kW (435 LE) 5250/min
Maximális forgatónyomaték: 700 Nm 1800-3500/min

Hossz./szél./mag.: 4612/1877/1315 mm
Tengelytáv: 2585 mm
Fordulókör: 11,04 m
Saját tömeg/teherbírás: 1785/380 kg
Csomagtér: 381/241 l
Üzemanyagtank: 65 l (+10 liter opciósan)
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,6 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 12,7/7,0/9,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 212 g/km
A modell alapára (SL 350): 28 619 400 Ft
A tesztelt modell ára: 35 718 700 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!