Azt mondják, az üzleti életben fontos az első benyomás. Az új A6-os garancia a hatásos belépőre, akár egy életbe vágó fontosságú tárgyalásra érkezünk, akár a Gellért Gyügyfürdő parkolójába gördülünk be egy jó kis biztosítós bulira.

Megjelenésével ugyanis – főleg a LED-es főfényszóróval kiegészítve – tekintélyt parancsol a felső-középkategóriás Audi, miközben a csúcstechnikát és a mérnöki precizitást testesíti meg. Formaterve egyszerre határozottan dinamikus és végtelenül letisztult, mintha a tökéletes összhatás érdekében minden egyes vonalat, ívet és élet külön kiszámítottak volna.

Rövidebb, mégis több helyet kínál

Felmenőjéhez képest 12 mm-rel rövidebb ugyan az A6-os, de még így is a kategória legnagyobbja, ráadásul a tengelytávolság megnyújtásával (+69 mm) javult a térkihasználás. Elöl-hátul nagyvonalú a helykínálat, az ergonómia példás, a minőség és a berendezés pedig makulátlan. Ebből az autóból még egy hosszú utazást követően is úgy szállhatnak ki az utasok, mintha skatulyából húzták volna ki őket – ehhez azért nem árt megrendelni a négyzónás légkondicionálót és a fűthető/szellőztethető üléseket.

High-tech vezetési környezet: jó, hogy figyelmeztet a balesetveszélyre, mert a sofőrnek van mivel játszania High-tech vezetési környezet: jó, hogy figyelmeztet a balesetveszélyre, mert a sofőrnek van mivel játszania

Olykor persze még az ingolstadti mérnökök számításába is hiba csúszhat… Például az üzemanyagszint és a hűtővíz hőmérsékletének kijelzőjét nehéz leolvasni, amikor rásüt a nap, az MMI kezelőszerv tekerőgombja pedig szerintem pont fordított logika alapján működik: jobbra csavarva lépkedek felfelé a menüben, balra tekerve meg lefelé. Azután van itt még egy apróság! Nekem nagyon tetszett, hogy a kézírás-felismerő panelen nyomtatott nagy betűket írva be lehet vinni a navigációs úticélt. Szóltam is a páromnak, hogy próbálja ki! Szegénykém „bénázott” egy ideig, és ekkor esett le: az még hagyján, hogy ezt kizárólag a sofőr tudja használni, de csak akkor, ha jobbkezes!

Az érintésérzékeny felületen programozhatjuk be a navigációt Az érintésérzékeny felületen programozhatjuk be a navigációt

Az eddig felsoroltakon kívül a tesztautót egyebek mellett radaros követésitávolság- és sebességtartó automatikával, tolatókamerával, navigációs rendszerrel, színes head-up display-jel (a szélvédőre vetíti az aktuális sebességet, a navigációs utasításokat és a tempomat adatait), valamint 14 hangszórós, 600 watt összteljesítményű, térhangzású Bose hifivel szerelték fel. Személy szerint még az ajtók szervózárását láttam volna szívesen, mert a tesztkocsin kissé nehezen csukódtak.

Hibrid építésmód: acél és alumíniumkarosszéria

Pár héttel ezelőtt még a tesztben szereplő 245 lovas volt a legacélosabb dízelmotor az A6-os kínálatában, csakhogy azóta befutott az Avant és vele együtt a 3.0 V6 TDI kétlépcsős turbófeltöltéssel 313 lóerősre kigyúrt verziója. Mindezt persze nem panaszként mondom, hiszen már ez sem akárhogyan repíti az Audit, teljesítménye a legtöbb forgalmi szituáció magabiztos kezelésére több mint elegendő. Álló helyzetből 6,1 másodperc alatt lövi százra az 1,8 tonnás limuzint, de szinte teljesen mindegy, hogy milyen fordulatszám mellett vagy mekkora sebességnél tapossuk le a gázpedált, bivalyerősen húz és határozottan gyorsítja tovább a kocsit – a maximális 500 Nm-es forgatónyomaték röviddel az alapjárat után megvan és széles tartományban kiaknázható. Komplett kamionkonvojt előzhetünk meg egy szempillantás alatt, a német autópályák korlátozás nélküli szakaszán pedig a vezető vérmérsékletétől függően 130 és (az elektronikusan korlátozott) 250 km/óra között bármi lehet a kényelmes utazótempó. Közben a hétfokozatú, duplakuplungos automata jó ritmusérzékkel, lágyan és villámgyorsan kapcsolgat. Legalábbis felfelé, mert lefelé ez nem minden esetben igaz. Főleg akkor hajlamos töprengeni, amikor hatodikból vagy hetedikből padlógázra több fokozatot kellene visszapakolnia.

Nagyon drága, de kényelmes a fűthető-hűthető, elektromosan állítható comb- és oldaltámaszokkal ellátott bőrfotel. Ez még nem a sofőrös limuzinok kategóriája: az ülőlap lehetne hosszabb is Nagyon drága, de kényelmes a fűthető-hűthető, elektromosan állítható comb- és oldaltámaszokkal ellátott bőrfotel. Ez még nem a sofőrös limuzinok kategóriája: az ülőlap lehetne hosszabb is

Amikor átvettük a tesztautót, morogtam a kollégáknak, hogy az adatlapon 5,9 literes gyári átlagfogyasztás szerepel. Hogyne! Elhiszem én, hogy az alumínium széles körű alkalmazásának köszönhetően 70 kilóval könnyebb elődjénél, az étvágyát pedig start&stop „gyomorgyűrű” csökkenti, de ez akkor is mesébe illő érték – sajnos a motor leállítása és újraindítása nem eléggé kifinomult. Természetesen a közelébe sem jutottam, mérgem azonban a teszt végére elpárolgott. Merthogy szerintem egy 3,0 literes dízelmotorral, automata sebességváltóval és összkerékhajtással felszerelt, közel öt méter hosszú luxusautótól az általunk mért 8,0 literes érték is felettébb kedvező!

Erős és szélvészgyors, de bolondbiztos

Egyébként miután beülünk az A6-osba, már rövid idővel az indulás után jön az érzés: akár a világ végére is elmennénk a kocsival. Elzárva a világ zajától és bajától, stresszmentes és biztonságos környezetben utazhatunk, a V6-os selymesen jár, hangzatos gurgulázásából pedig alig szűrődik be valami az utastérbe. Csendben és kényelmesen falja a kilométereket, vezetése pihentető – pontosan ezen a téren remekel leginkább az Audi!

A rakodónyílás szűk, a csomagtér viszont kellően tágas. Bővíteni a 60/40 osztású üléstámlák ledöntésével lehet A rakodónyílás szűk, a csomagtér viszont kellően tágas. Bővíteni a 60/40 osztású üléstámlák ledöntésével lehet

Természetesen elődeinél sportosabban is vezethető. A széria Drive Select menetdinamika-szabályozóval a komfortostól a dinamikusig ötféle program közül lehet választani, ami hatással van a kormány szervorásegítésére, illetve a gázpedál és a sebességváltó érzékenységére. Azután a kedvezőbb súlyelosztás érdekében az első tengelyt 71 mm-rel előretolták, a futómű hangolása sportosan feszes, míg a quattro négykerékhajtás alapesetben a dinamikus 40:60 arányú nyomatékelosztással operál. Az A6-ost mégsem egy életre szóló élmény megkergetni a kanyargós szakaszon. Egyrészt a kormányzása elég steril és kevés visszajelzéssel szolgál, másrészt szinte képtelenség kizökkenteni béketűréséből, sínautó módjára, végtelenül stabilan és semlegesen fordul – egyszóval nem sok játékosság szorult belé. Persze a tulajdonosok pontosan ezt várják el tőle. 2,0 literes dízelmotorral és fronthajtással 11 703 000 forint az A6-os belépője, a 245 lovas 3.0 V6 TDI quattro alaphangon 4,5 millióval drágább, az extrákkal pedig könnyedén feltornászhatjuk 23 millió fölé a vételárat.

Vetélytársainál könnyebb az Audi, de az 1,8 tonnát azért érezni a kanyarokban Vetélytársainál könnyebb az Audi, de az 1,8 tonnát azért érezni a kanyarokban

TETSZETT
formaterv
minőségérzet
igényes hajtáslánc
menetdinamika
fogyasztás

NEM TETSZETT
nem elég kifinomult start-stop
nehezen záródó ajtók
MMI fordított vezérlése

ÖSSZEGZÉS
Tökéletes autó nem létezik, de az új A6-os – főleg a tesztelt motorral és felszereltséggel – közel áll hozzá. Persze ennek becsülettel meg is kérik az árát, a quattro Audi jóval drágább a hasonló teljesítményű „hátsókerekes” vetélytársaknál.

Audi A6 3.0 V6 TDI quattro
Összlökettérfogat: 2967 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 180 kW (245 LE) 4000-4500/min
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1400-3250/min
Hossz./szél./mag.: 4915/1874/1455 mm
Tengelytáv: 2912 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1795/535 kg
Csomagtér: 530/995 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 156 g/km
A modell alapára
(A6 2.0 TDI): 11 703 000 Ft
A tesztelt modell ára: 16 203 500 Ft