Végre minden szempontból naprakésszé vált a Leon, sportos formája nekem speciel jobban bejön, mint a sokak által favorizált Golfé, miközben technikai színvonala egyenrangú. A megjelenés persze nem lenne teljes a full LED-es fényszórók és a szép rajzolatú 17-es felnik (138 430 Ft) nélkül. A dupla, különböző magasságú oldalvonalak – egy elölről, egy pedig hátulról jön – és a faron trónoló kecses világítótestek szemet gyönyörködtetők.

Egyszerű, letisztult és logikus a Seat pultja, az összeszerelési minőség fikarcnyival sem rosszabb, mint egy géntestvér Audi A3-asé Egyszerű, letisztult és logikus a Seat pultja, az összeszerelési minőség fikarcnyival sem rosszabb, mint egy géntestvér Audi A3-asé

A formaorgiának azonban ára van, mégpedig a csapnivaló körkilátás. A visszapillantó tükrök a logika szabályainak ellentmondva felül szélesednek ki. A vaskos A-oszlopok is megszokást igényelnek, tolatásnál pedig a zömök C-oszlopok nehezítik a kilátást – bizonyos szögben, átlósan hátrapillantva egy felnőttet is kitakarhat a zömök far! Az első-hátsó tolatóradar erősen ajánlott, a vizuális kijelzővel együtt 172 720 forint ez az extra.

Ennyit látni átlósan hátra Ennyit látni átlósan hátra

Sportos vezetési pozíció, tágas utaskabin

A vezetőülés sportosan mélyre süllyeszthető és kényelmes, a kormánykarima jó fogású, a váltó pontosan kapcsolható. A Leon kabinja elöl-hátul szellős, a megnőtt tengelytáv (2636 mm) jótékony hatásait a második sorban és a raktérben is érezni. Hátul akár magas növésűek is kényelmesen elférnek, tágas hely jut a térdeknek és a fejnek is, ráadásul középső szellőzőrostélyok fokozzák a komfortot. A csomagtér pereme ugyan magas, ülésdöntés után pedig nagy lépcső keletkezik a padlón – csak a támlák hajthatók, a lap fix, hiányzik a mozgatható padlóbetét –, de legalább a tér tágas. Alaphelyzetben 380 literes a far, mely maximum 1210-ig bővíthető, a terhelhetőség pedig több mint fél tonna. A Golfból ismerős, közelítésérzékelős érintőképernyő igazából nem nagy kunszt, gyakorlati haszna kevés, ráadásul ahogy a VW-nél, úgy itt sem lehet kesztyűben kezelni.

A tesztalanyt 1,6-os dízelmotor mozgatta, melynek teljesítménye 105 lóerő, maximális nyomatéka pedig 250 Nm. A kis lökettérfogatú gázolajos zajszintje elfogadható, ereje is megfelelő egy Leon-méretű autóhoz, de mégsem kerek a dolog. A sportos karakter és vezetési pozíció után csalódás a hosszú áttételezésű váltó. Városban harmadiknál feljebb csak elvétve van értelme kapcsolni, ráadásul sztrádán is elkelne a kímélő hatodik fokozat – 130 km/óránál már 2400-as fordulaton dolgozik a TDI. Sajnos hatgangos manuális váltót nem kínálnak, így a kissé álmatag váltó- és motorhangolás méregfogát a DSG automatával lehet kihúzni. Utóbbi hétfokozatú szerkezet, a Style szinttől rendelhető és 603 250 forintot kóstál.

Tágas a poggyásztér, de kár a magas a raktérperemért és a lépcsőért Tágas a poggyásztér, de kár a magas a raktérperemért és a lépcsőért

A futómű ideális egyvelege a szükséges rugózási komfortnak és a forma követelte sportos karakternek, de egyik irányban sincsenek szélsőséges kiugrásai. Kímélő üzem mellett az 5,8 literes átlagfogyasztás csupán jó, de semmiképpen sem számít kiemelkedően alacsony értéknek. A 105 lovas dízel 5,88 milliótól kapható, a takarékoskodók választhatják start-stop rendszerrel is, ennek többletköltsége 124 000 forint.

Az FR-t leszámítva hazánkban széria a komfort futómű-beállítás Az FR-t leszámítva hazánkban széria a komfort futómű-beállítás

Tetszett
– forma
– helykínálat
– LED-es fényszóró

Nem tetszett
– körkilátás
– magas raktérperem
– hosszú váltóáttétel

Összegzés
Attraktív, naprakész és azonos motorváltozat esetén olcsóbb a Leon, mint a Golf. Szimpatikus a felár nélkül kínált 2+2 év/200 000 km-es garanciavállalás. Aki beéri a 105 lovas helyett az 1.6 TDI 90 lóerős változatával, már 5,7 milliótól hazaviheti a dízel Seat Leont.

Seat Leon 1.6 TDI Reference
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 3000/min
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-2750/min

Hossz./szél./mag.: 4263/1784/1459 mm
Tengelytáv: 2636 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1549/1520 mm
Fordulókör: 10,2 m
Saját tömeg/teherbírás (kg): 1281/549 kg
Csomagtér: 380/1210 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Maximális sebesség: 192 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/3,5/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 108 g/km
A modell alapára: 3 895 320 Ft (1.2 TSI 85 LE)
A tesztelt verzió ára: 5 881 280 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!