A Forddal ott folytatjuk, ahol az Astra OPC-vel abbahagytuk: a kék oválos márka ugyanis ötajtós ferdehátú és kombi változatban kínálja a jelenlegi legcombosabb Focust. Egyik praktikusabb, mint a másik, úgyhogy az ST olyan családos apukák álma lehet, akikben még ott él a gyerek és a vezetés iránti szenvedély!
Hogy napjainkra mennyire „multifunkciós” gépekké váltak a sportkompaktok, azt jól jelzi, hogy koccanásgátló, fáradtságfigyelés, táblafelismerés, holttérfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés és automata reflektor is elérhető az ST-hez többségük persze az Opelhez is.
Ha pedig apuka kitette a porontyokat az iskolánál, akkor jut főszerephez a motor: 2522 helyett 2000 cm3-es, öt- helyett négyhengeres, de a méretcsökkenést korszerű technikával ellensúlyozza, így 250 turbólóerőt és 360 Nm-t teljesít! A ferdehátú Focus ST 6,5 másodperc alatt futja a százat és 248 km/óra a vége, a motorhangot pedig egyenesen bevezették az utastérbe. Terheléskor nyit egy szelep, s a viszonylag csendes motor egyre harsányabban hörög – azért a sorötös karakteresebb volt. Erőteljes gyorsításkor viszont keményen kell markolni a kormányt, mert a nyomaték csavargatja rendesen, de a változó áttételezésű szerkezet amúgy borzalmasan közvetlen és a rásegítés mértéke is jól eltalált.
Pontosan manőverezhető, könnyed (1362 kg) és nagyon fürge a Focus ST, miközben az utasokból sem rázza ki a lelket. Sajnos a csúszós, nyálkás időben a 10 mm-rel ültetett sportfutómű, a 18 colos alufelnikre húzott 235/40-es gumik és az első kerekek célzott fékezésével operáló elektronikus differenciál nem tudták bizonyítani valódi képességeiket. A 7,2 literes gyári álom helyett viszont mi 10,7 literes tesztfogyasztást mértünk még ez sem túlzás. A vételár viszont kicsit az, a Focus ST ugyanis alaphangon 8 570 000 forintba kerül, és akkor az extrákról még nem is beszéltünk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!