Akár 175 kg-os tömegmegtakarításról beszél az Opel az új Insignia kapcsán, az alapmodelleknél ebből bő 1 mázsa marad csak, de ez sem rossz eredmény, mert a karosszériát alaposan kibővítették. Kellően nagy lábtér vár a hátul utazókra, de ennek nem lehet felhőtlenül örülni, mert akinek tényleg szüksége van erre (úgy 1,85 méteres testmagasságtól felfelé), azzal szembesül, hogy a nagyméretű csomagtérajtó zsanérjai miatt a tetőkárpit a kelleténél korábban indul meg lefelé; nekem előbb ér a fejem a tetőhöz, mint a fejtámlához.

Megéri a felárat a masszázsfunkciós AGR-ülés. Puha műanyag került a hátsó ajtókra is, a lábtér hatalmas, a fejtér csak átlagos. Fotó: Lővei Gergely és Hilbert Péter

Az első sorban nincs ilyen probléma, a műszerfal erőteljes vízszintes tagolása miatt tágasnak érződik a beltér. Nem használja ki a vetített műszeregység előnyeit az autó, a navigáció például csak bélyegképként jelenik meg a nagy monitor közepén, az viszont dicséretes, hogy a vetített kijelző külön fizikai kapcsolókkal állítható.

Félig digitális a műszeregység, de nem használják ki ennek előnyeit. Hasznos a „fel a fejjel” kijelző

Az alap 140 lóerős szinthez képest 200 ezer Ft a felára a 165 lóerős teljesítménynek, ez valójában egy kicsit szélesebb tartományban elérhető maximális nyomatékot, tehát pörgősebb motorhangolást jelent. Dinamikusan, de azért még nem sportosan mozgatja az Insigniát, 2000-es fordulat alatt csendesen tűri, ha terheljük, efelett jól húz, a 7,7 l/100 km-es tesztfogyasztásával kibékültünk. A gyár által publikált WLTP-módszer szerinti, tehát a forgalomban mért fogyasztás 5,7-9,6 l/100 km.

A második felszereltségi szinttől jár az OnStar szolgáltatás az Insigniához. A bal küllőn, a tempomat kezelése közben könnyű véletlenül bekapcsolni a kormányfűtést

Meggyűlt a bajunk ugyanakkor a motorleállítóval, amely nem kuplungolásra, hanem a fék felengedésére kelti életre a benzinmotort, és van olyan lejtő, ami még nem elég meredek ahhoz, hogy az ESP elgurulás elleni funkciója aktiválódjon. Ilyenkor a hátrafelé gördülő autóval kell megküzdenie az épp életre kelő erőforrásnak, és gyakran veszít, értsd lefullad. Csak fohászkodhatunk, hogy mire visszalépünk a fékre, ne guruljunk bele a mögöttünk lévő autóba. A lényeg persze, hogy könnyen kapcsolható váltóval, egészen jó futóműhangolással kárpótol minket az Insignia, még a nagy felnikkel is van értékelhető rugózási komfort, s kanyarban is jól fekszik az úton a nagy test.

Nagyméretű és könnyen pakolható a csomagtér, a támladöntés az oldalfalon lévő kar meghúzásával történik. A 40:20:40 arányban osztott támla Edition felszereltségtől jár

Már az alapmotorral is elérhető minden kényelmi és biztonsági extrafelszerelés, amit csak az Insignia nyújtani tud, a tesztautóban is volt masszázsfunkciós vezetőülés, vetített kijelző és vezetéstámogató rendszerek hada, persze ilyenkor bőven 11 millió Ft feletti összeg szerepel az árcédulán. A 7,66 millió Ft-os indulóár azon a szinten mozog, ahol a vetélytársaké, ezt követően pedig kicsik az ugrások az egyes szintek között, igaz, jórészt csak a további extraválasztás lehetőségét kapjuk meg ezzel. Az alapáron vállalt 2 éves garancián felül további 2 évet vállalnak az autóra, de ennél nem egy vetélytárs kínál jobb feltételeket.

Tolatókamera nélkül nehéz a manőverezés, a csíkszerű szélvédőn alig látni hátra

Tetszett
• jó vezethetőség
• praktikus kialakítás
• csendes utastér

Nem tetszett
• hátsó fejtér
• motorleállító működése

Összegzés
A gazdag alapfelszerelés mellett még rengeteg pénzt lehet elkölteni a külön extrákra, még úgy is, hogy elmentünk egészen a csúcsszintig. A végén azonban nem csak a hangulat, de a vételár is prémiumszinten mozog.

Opel Insignia 1.5 Turbo 165
Összlökettérfogat: 1490 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 121 kW (165 LE) 5600/perc
Max. forgatónyomaték: 250/2000-4500 Nm/perc
Hossz./szél./mag.: 4897/1863/1455 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1607/1610 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1440/575 kg
Csomagtér: 490-1450 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 222 km/h
Város/országút/vegyes: 7,3/5,2/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 136 g/km
A modell alapára: 7 660 000 Ft (1.5 Turbo, 140 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 110 000 Ft

Nem kevés – Opel Insignia 1.6 CDTI 110 Ecotec teszt
Közel ötméteres karosszéria és 1,6-os dízelmotor. Meglepő kombináció.

Elsőre kevésnek ítélné az ember a 110 lóerős 1,6-os dízelt a közel 5 méteres karosszériában, pedig nem kell megijedni ettől. Egyfelől már alacsony fordulaton is jól terhelhető az erőforrás, másfelől tényleg suttog, azaz semmi hangja nincs még akkor sem, ha nagyon pörgetjük. Ecotec, azaz alacsony fogyasztásra optimalizált változatról lévén szó a nyújtott áttételezés miatt hosszan lehet használni a fokozatokat. Ennek eredményeként nem érezni gyengének az autót, persze vissza kell kapcsolni ahhoz, hogy például előzéshez meginduljon, de mindezt kulturáltan adja elő a szentgotthárdi gyártású dízelmotor. Az Opel egyébként már közreadta a WLTP-módszer szerint, azaz forgalomban mért fogyasztási adatokat is, ami szerint 3,8-5,9 l/100 km a reális fogyasztása ennek a változatnak, ezt mi csak megerősíteni tudjuk a vegyes használatban mért 5,7 literes átlaggal. A 8,26 millió Ft-os indulóár azt jelenti, hogy a 140 lóerős, benzines turbóhoz képest 600 000 Ft a felára a leggyengébb dízelnek (a nem Ecotec változat 100 000 Ft-tal olcsóbb lesz, de annak csak most indul a gyártása).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!