Az ADAC és a Warentest Alapítvány szakemberei továbbra is azon az állásponton vannak, hogy aki minden körülmények között a legjobb biztonságot szeretné, az mondjon le a négyévszakos abroncsokról, és felváltva használjon nyári- és téli abroncsgarnitúrát. A szakemberek két méretet vizsgáltak, a téli abroncsoknál a kisautóknál alkalmazott 175/65 R14-es, illetve a kompaktoknál alkalmazott 195/65 R15-ös gumikat vizsgálták, a négyévszakos gumik az utóbbi méretűek voltak.
A kisebb téligumiknál a Continental WinterContact TS850-es a jó nedves viselkedésével és kopásával kerül az élre, a Dunlop SP WinterResponse 2 alacsony gördülési ellenállásával tűnik ki. A legkisebb kopása a Michelin Alpin A4-esnek van. A nedves felületen tanúsított rossz tulajdonságaik miatt a Cooper WM SA-2-es és a Star Performer abroncsok kifogásolható minősítéssel végeztek. A 15-ös téligumiknál a Continental WinterContact TS850 és a Bridgestone Blizzak-LM 001-es végez az élen kiegyensúlyozott tudással és három (havon viselkedés, gördülési ellenállás, kopás) illetve egy (nedves útfelületen mutatott tulajdonságok) kategóriagyőzelemmel. Itt két abroncs bukott meg, az Infinity Winter Hero INF 049 és az Achilles Winter 101 nedves aszfalton nagyon gyengék.
A négyévszakos abroncsoknál a két élen végző (Falken EuroAllSeason AS200 és Vredestein Quatrac Lite) csak elégséges eredményt ér el, a Kumho Solus HA31 és az Uniroyal AllSeason Expert megbuktak. Utóbbi kettő a még a nyáron, száraz aszfalton elvégzett teszteken mutattak különösen gyenge teljesítményt, még bekapcsolt ESP-vel is kritikus helyzetek alakultak ki a kikerülési manővereknél. Az egyes gumiabroncsok által elért eredményeket megtalálják az ADAC német nyelvű weboldalán, itt találják a 175/65 R14-es abroncsok eredményeit, itt találják a 195/65 R15-ös abroncsok eredményeit, itt pedig megtalálják a 195/65 R15-ös négyévszakos abroncsok eredményeit.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!