Több mint fél évszázada végeznek abroncsteszteket az ADAC német és az ÖAMTC osztrák autós klub szakemberei, és eddig még nem találkoztak olyan erős mezőnnyel, mint a 2024-es szezonra vizsgált nyári abroncs garnitúráknál. Nem találtak ugyanis rossz minősítésű abroncsot, a vizsgált 16 közül 3 lett „Jó”, 12 „elégséges” és 1 „Kielégítő” – a szakértők szerint egyébként még utóbbi abroncs is jó választás lehet azoknak, akiket nem zavar, hogy a mérés szerint mindössze 30 000 km a Vredestein Ultrac élettartama, hiszen vezethetőség tekintetében kifejezetten jól szerepel.
Az, hogy nem találtak „Nagyon jó” minősítésű abroncsgarnitúrát, betudható a metodikának is, ugyanis ehhez az eredményhez az összes vizsgált kategóriában „Nagyon jó” eredményt kell elérni, márpedig az abroncsok a kompromisszumokról szólnak, és arról, hogyan sikerül az egymással szöges ellentétben lévő tulajdonságokat végül összeállítani. Például a jó vezethetőséghez puhább gumikeverék szükséges, ami viszont a futásteljesítmény esetén jelent gyengébb eredményt.
A tesztgyőztes a Continental Premium Contact 7-es abroncs lett, ami épp csak lemaradt a „Nagyon jó” eredményről, nem sok lemaradással került a második helyre a Michelin Primacy 4+, a dobogó harmadik fokára a Kumho Ecsta HS52-es került. Futásteljesítmény tekintetében a Goodyear Efficient Grip Performance 2 és a Kumho Ecsta HS52 lett a legjobb több mint 70 000 km-es prognosztizált futással, de a Michelin és a Continental abroncsa is várhatóan eléri a 60 000 km-es élettartamot átlagos használat mellett. A tavaly bevezetett „Környezetvédelem” fejezetet egyértelműen a Michelin Primacy 4+ nyeri, alacsony kopás (hatótávolság), tömeg és gördülési ellenállás (fogyasztás) jellemzi. A győztesek közül a Continental abroncsa a drágák közé tartozik, ellenben a szintén a dobogóra került Kumho gumija az olcsó abroncsok táborát gyarapítja.
A 12 abronccsal nagyon széles középmezőnyben a személyes preferenciák alapján lehet jó és olcsó garnitúrát is találni, akinek fontos a kiegyensúlyozottan jó eredmény, az válasszon a „jó” minősítésűek közül. Idén egyébként azért csak egy méretet (215/55 R17) teszteltek a szakemberek, mert június végére készülnek el a másik méretosztály mérésével-értékelésével, a 205/55 R16-os méretben ugyanis 4 évszakos abroncsokat tesztelnek az idén.