Az aktuális gyermekülés-tesztben 20 ülést vizsgáltak az ADAC és az ÖAMTC autósklub szakemberei, 11 ülés végzett „jó” minősítéssel, 8 lett „kielégítő”, és 1 bukott meg. Utóbbi a Besafe iZi Twist M ülés, amely a nagy méretű oldalsó párnáival jó védelmet nyújt, de a kárpitjában naftalint találtak, ami a gyanú szerint rákkeltő anyag. Az EU-ban egyébként nincs előírás a gyermekülés-kárpitok károsanyag-tartalmára, ezért ennél a mérésnél az EU-ban a gyermekjátékok számára létező előírásokat veszik figyelembe a tesztelők.
A babahordozóknál a Joie i-Snug 2 + i-Base Advance lett a tesztgyőztes, ami könnyű és nagyon biztonságos, a nagyjából 1 éves korig használható ülés ára Németországban 269 euró. A gyermeküléseknél a Joie i-Harbour és az i-Base Encore kombinációja nyújtja a legjobb védelmet, a nagyobb gyermekeknél – akik már az autóövet használják – a Cybex Solution G-Fix a legjobb választás a vizsgált 20 ülés közül.
A teszt során olyan ülésekkel is találkoztak a szakemberek, ahol a potenciális hibás beépítés miatt lehet, hogy nem a tervezett módon működik az ülés, ezért kellett lepontozni az Avionaut Sky 2.0 és Besafe Strech B üléseket, amelyek a kezelés fejezetben csak „elégséges” minősítést szereztek. A Britax Römer Discovery Plus és Adventure Plus üléseinél a tesztelők a fejtámla kidolgozási hibája miatt csak „kielégítő” minősítést adtak, a gyártó már reagált a kritikára, és ingyen cseréli a már értékesített üléseknél a fejtámlát.
Általánosságban az Isofix rögzítéssel rendelkező ülések nyújtanak jobb biztonságot, mert egyszerűbb a kezelhetőségük – értsd kevesebb a hibalehetőség beszereléskor –, a 2023 szeptemberétől az EU-ban érvényes új, UN Reg. 129 normának megfelelő ülések szinte kivétel nélkül ilyenek. A korábbi UN Reg. 44 normának megfelelő gyermeküléseket tovább lehet majd használni, épp csak azok forgalmazását tiltják az előírások. Az új norma miatt a gyermekülések engedélyeztetése drágább eljárás, ezért csak a drága üléseknél éri meg a gyártóknak az öves rögzítés vizsgálata, egyébként marad az Isofix-rögzítés. Ez azoknak jelent majd többletköltséget, akik olyan járművekkel rendelkeznek, ahol nincs mindenhol Isofix-előkészítés – például 3 üléssoros járműveknél a hátsó sorban, veteránjárműveknél, vagy épp lakóautóknál.