Az volt a legnagyobb meglepetése a szakembereknek, hogy a 31 vizsgált abroncs közül csak egy végzett „nem ajánlott” minősítéssel és kettő zárt „feltételesen ajánlott” eredménnyel, egyébként még a nem prémium abroncsok is jól vizsgáztak a teszteken.
A személyautó-abroncsokat a 195/65 R15 V méretben vetették össze, itt egyedül a GT Radial Champiro FE1-es zárt „feltételesen ajánlott” eredménnyel a nedves aszfalton mutatott teljesítménye miatt. Ki kell emelni a mezőnyből a Pirelli Cinturato P1 Verde, a Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear EfficientGrip Perfomance és Esa-Tecar Spirit 5 HP abroncsokat, amelyek „nagyon ajánlott”-ként fejezték be a tesztet.
A szabadidő-autóknál általánosan elterjedt a 215/65 R16 H méret, itt csak két abroncs lett ”nagyon ajánlott”: a Goodyear EfficientGrip SUV és a Cooper Zeon 4XS Sport. A nedves aszfalton mutatott gyenge teljesítménye miatt lett „feltételesen ajánlott” a Michelin Latitude Tour HP, a Yokohama Geolandar SUV még gyengébb nedves aszfalton, amiért a tesztben egyedüliként „nem ajánlott” eredménnyel végzett. Azért hiányzik néhány nagy név ebből a méretosztályból, mert kifejezetten szabadidő-abroncsokat vizsgáltak, és a Continental és a Dunlop ilyet nem kínál.
Noha hat abroncs M+S jelöléssel is rendelkezett, ami arra utal, hogy sárban és hóban is használhatóak, a szakemberek által gyorsan elvégzett havas teszt alapján gyenge és nagyon gyenge ezek teljesítménye ilyen körülmények között, tehát nem úszható meg az igazi téli abroncs vásárlása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!