A változó vásárlói szokások azt eredményezték, hogy ma már a nagynevű gumigyártók kínálatában is van négyévszakos abroncs, pár évvel ezelőtt csak a kis márkák foglalkoztak a piacnak ezen szegmensével. Ez meg is látszik az eredményeken, hiszen az idén vizsgált abroncsok között a Nexen N blue 4 season lett a győztes, az utolsó helyen a Michelin CrossClimate abroncsa végzett, utóbbi havon szerepelt nagyon gyengén.
Bizakodásra ad okot az ADAC szakemberei szerint, hogy a Nexen mellett a continental, a Goodyear és a Nokian négyévszakos abroncsa is rövid fékutat ér el jégen, havon és száraz, meleg aszfalton is. A Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 nedves úton 80 km/h-ról fékezve 37,6 méteres fékutat ér el, ami ugyanolyan jó eredmény, mint egy nyári abroncsnál, és csak 1,4 méterrel több a téli abroncs értékénél. Havon is jó eredményeket érnek el egyes abroncsok, a Nokian Weatherproof 50 km/h-ról fékezve mért 29,4 méteres fékútja alig hosszabb a téli abroncs 29,1 méteres értéknél. Ennek ellenére az ADAC azt javasolja a potenciális vásárlóknak, hogy csak akkor válasszanak négyévszakos abroncsot, ha olyan időjárású helyen közlekednek, ahol nem jellemző az extrém időjárás, igazából a mérsékelt körülmények között, városi közlekedéshez ajánlják a négyévszakos abroncsokat.