Változtatott a gyermekülés-tesztelési módszerén az ADAC, ezért a német autóklub kiemeli, hogy az idei eredményeket nem lehet a 2011-2014 közötti eredményekkel közvetlenül összehasonlítani. Legfontosabb változás, hogy új generációs tesztbábukat használtak, a 10 éves gyermeket mintázónál P10-ről Q10-re váltottak, a 3 éves gyermeket mintázó bábunál egy új gyorsulásmérő érzékelőt helyeztek el a hasüregben. Az oldalütközés vizsgálati módszerét az ECE-R 129-es előírásoknak (i-Size ülések) megfelelően módosították. A gyermekülés kezelhetőségét (behelyezhetőség) pedig a legújabb autókban is kipróbálták.
Az ADAC és a Warentest Alapítvány által vizsgált 23 ülés közül egy se végzett „nagyon jó” minősítéssel, ellenben 14 „jó” eredménnyel zárt és 4 lett „elégséges”. Itt megjegyzik, hogy már ezek az ülések is többet tudnak annál, amit a törvényi előírások megkövetelnek. Egy ülés lett „elégséges”, a CAM Gara 0.1-nél azt kifogásolták, hogy nem áll valami stabilan a helyén az ülés, mind a frontális, mint az oldalirányú ütközésnél gyenge védelmet nyújt. Négy esetben lett „kifogásolható” a teljesítmény, a Casualplay Sono Fix (Isofix), a Simple Parenting Doona és a Simple Parenting Doona & Isofix Base üléseknél a magas károsanyag-terhelés vezetett a leminősítéshez, a Hauck Varioguard (Isofix) ülése frontális ütközésnél nem nyújt megfelelő védelmet. A teszt pontos eredményeit az ADAC német nyelvű weboldalán tudják megnézni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!