A legnagyobb negatív meglepetést a Recaro cég Optia nevű gyermekülése okozta az ADAC, az ÖAMTC, a TCS és a Warentest Alapítvány által elvégzett gyermekülés-tesztben, hiszen a frontális ütközés vizsgálatakor a gyermeket tartó kagyló levált az Isofix-rögzítési pontokhoz csatlakozó keretről és egyszerűen elrepült. A Recaro azonnali hatállyal leállította az ülés forgalmazását, és ígéretet tett a már eladott példányok kicserélésére.
A Recaro Optia mellett még a teszt legdrágább gyermekülése, az 529 euróba kerülő Nuna Rebl is hasonlóan csapnivaló eredménnyel végzett a frontális ütközésnél, mint a Recaro problémás darabja, itt a fémkeret eltört a gyermeket tartó kagyló csatlakozásánál. A harmadik „kifogásolható” eredménnyel végzett gyermekülés a Diono Radian 5-ös a rossz kezelhetősége miatt lett leminősítve – az 1-4 éves korosztálynak ajánlott ülésnél különféle egyszerűen rögzíthető kiegészítőkkel kell az adott méret/tömegosztályhoz igazítani az ülést, nagy a tévedés veszélye.
Egyébként az a megnyugtató helyzet van a piacon, hogy minden méret/tömegkategóriában találni több, a tesztben jó minősítéssel végzett gyermekülést. Szintén pozitív eredménye a 16 gyermekülést tartalmazó vizsgálatnak, hogy alacsony a károsanyag-terhelés; úgy látszik a törvényi előírásoknál szigorúbb feltételeket támasztó független vizsgálat eredményt hozott. A szakértők azt ajánlják, mindig a csemetével menjünk gyermekülést vásárolni, mert előfordulhat, hogy az online tájékozódás során megfelelőnek ítélt darab kényelmetlen (túl magas az oldalsó védőpárna, akadályozza a mozgást), arról nem is beszélve, hogy az egységes Isofix rögzítési pontok vagy épp a biztonsági öves rögzítésű ülések nem minden autóülésben működnek zavartalanul.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!