Pozitív és negatív tapasztalatokkal szolgált az ADAC és a Warentest Alapítvány aktuális gyermekülés-tesztje, amelyben 23 gyermekülést vizsgáltak. A töréstesztek mellett a kezelhetőséget, ergonómiát és a károsanyag-terhelést is vizsgálták a szakemberek, a 17 „jó” értékeléssel végzett ülés jóval túlteljesíti a törvényi követelményeket.

Ez már nem mondható el a Concord Ultimax i-Size ülésről, amelynek a frontális töréstesztnél darabokra tört a váza, és nem nyújtott megfelelő védelmet a próbabábunak. A gyártó már bejelentette, hogy leállítja az ülés gyártását, arról nincs hír, mi lesz a már értékesített darabokkal. A Jané Gravity és Avionaut Ultralite ülésennél a károsanyag-terhelés volt magas, az elsőnél a naftalin, a másodiknál az égéslassító TCPP volt magas koncentrációban jelent.

Először teszteltek beépített légzsákkal rendelkező gyermekülést az ADAC szakemberei, a Maxi-Cosi Axissfix Air ülés jó védelmet nyújt a gyermeknek, a beépített légzsák a fejnek nyújt extra védelmet. A szakemberek azt javasolják, a kinézett ülést próbálják bele autójukba a vásárlók, és hogy tájékozódjanak a tesztekből, hiszen az olcsó ülések között is találni jó védelmet nyújtó darabokat. A részletes teszteredményeket az ADAC német weboldalán találják, a 2018-as évre szűkítve a listát.