Ha nem is lehet általános érvényű következtetéseket levonni az ADAC fűtéstesztjéből, nagy vonalakban kijelenthető: a dízelmotoros autók tulajdonosai tovább fáznak. Mindez annak ellenére kijelenthető, hogy a leghamarabb a BMW M550d fűti fel 23 fokra az utasterét.

Persze egy ilyen drága autónál nem csak a motor hulladékhőjét hasznosítják, de vannak kiegészítő elektromos fűtések is. De nem csak a drága autók fűtenek jól, negyedik helyen a Mazda3 1.6 benzinese végzett, és az is érdekes, hogy amíg a dízelmotoros Opel Insignia egész jól fűt, a kombi a lista végén kullog. Az ADAC autóteszt részének számító fűtésvizsgálat során 12 órát tölt -10 °C fokos hidegkamrában az autó, majd beindítják a motort, és azt vizsgálják 16 (kétüléses autónál 8) érzékelő segítségével, milyen gyorsan melegszik fel 23 fokosra az utastér/illetve a 30 perces mérési ciklus végén hány fokosra melegszik fel az utastér. Az autó nem alapjáraton működik, a próbapadon egy előre meghatározott útvonal alapján terhelik a motort. A végső értékelést jelentő ADAC pontszámba olyan dolgok is beleszámítottak, mint a többzónás állítás lehetősége, aktívszén szűrő, a légáramlás mennyisége.

Nagyon jó (0,6-1,5)


Jó (1,6-2,5)

BMW M550d 1,88 Nissan 370Z 2,21 Mercedes SL 350 2,24 Mazda3 1.6 2,26 BMW 640d 2,33 Mercedes GLK 250 DCI 2,34 BMW 750d 2,41 Mercedes SLK 55 AMG 2,45


Kielégítő (2,6-3,5)

Toyota GT86 2,52 Audi A3 1.8 TFSI 2,59 Mercedes E 300 D Hybrid 2,68 BMW ActiveHybrid5 2,71 BMW Z4 sDrive28i 2,73 Mini Cooper S Roadster 2,73 Audi A6 2.0 TFSI hybrid 2,74 Jaguar XK 5.0 V8 Cabrio 2,76 Suzuki Swift 1600 Sport 2,77 Kia Ceed 1.6 GDI 2,78 Audi A5 Coupé 1.8 TFSI 2,81 BMW 320d Touring BluePer. 2,89 Honda Insight 1.3 Hybrid 2,95 Opel Insignia 2.0 DTI 2.97 Renault Laguna Coupé dCi 2,98 Mercedes A 180 CDI 3,01 Seat Ibiza 1.2 TSI Eco 3,13 Citroën DS4 HDi 110 3,13 Kia Optima 1,7 CRDi 3,13 Škoda Rapid 1.2 TSI 3,14 Nissan Navara 2.5 dCi 3,14 Peugeot 508 RXH 3,15 VW up! 1.0 3,18 VW Tiguan 1.4 TSI 3,18 Porsche Cayenne Diesel 3,18 VW Passat Variant 2.0 TDI 3,20 VW Polo BlueGT 3,20 VW CC 1.8 TSI 3,20 VW Golf 2.0 TDI BMT 3,20 Mazda3 MPS 3,25 Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ 3,27 Peugeot 208 82 VTi 3,30 Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G 3,30 Seat Exeo ST 1.8 TSI 3,33 Hyundai i30cw 1.6 CRDi 3,37 Kia Ceed W 1.6 CRDi 3,37 Opel Zafira Tourer 1.6 CNG 3,38 Toyota Avensis Combi 2.0 D 3,39 BMW 116d ed Edition 3,39 Hyundai i30 1.6 CRDi blue 3,41 Ford Focus 1.0 EcoBoost 3,44 Renault Mégane Coupé TCe 115 3,44


Elégséges (3,6-4,5)

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 3,54 Škoda Yeti 1.4 TSI Green Tec 3,57 Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 3,59 Opel Corsa 1.2 ecoFlex 3,60 Citroën C4 Picasso HDi 150 3,61 Honda Civic 2.2 i-DTEC 3,64 Seat Mii 1.0 Ecomotive 3,64 Seat Mii 1.0 3,64 Škoda Citigo 1.0 3,64 Fiat Punto 0.9 8V Twinair 3,69 Porsche 911 Carrera S 3,72 Toyota Prius 1.8 Hybrid 3,76 Opel Astra 1.4 LPG ecoFlex 3,78 Fiat Panda 1.2 8V 3,81 Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex 3,81 Toyota Prius+ 1.8 Hybrid 3,86 Toyota Yaris Hybrid 3,86 Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid 3,89 Toyota Aygo 1.0 3,92 Volvo V40 D2 3,92 Volvo V40 T3 3,92 Renault Twingo dCi 85 4,03 Nissan Qashqai 1.6 dCi 4,09 Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 4,13 Renault Grand Scénic Energy dCi 4,18 Renault Scénic Energy dCi 4,18 Renault Mégane Energy dCi 4,24 Range Rover Sport 3.0 SDV6 4,28 Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic 4,31 Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D 4,37 Nissan Note 1.5 dCi i-way+ 4,40


Rossz (4,6-5,5)

Volvo XC90 D5 R (7 üléses) 4,69 VW Beetle 1.6 TDI 4,69 Ford Ranger 2.2 TDCi 4,70 Audi A1 Sportback 2.0 TDI 4,71 Opel Insignia 2.0 CDTI Kombi 4,92 Renault Kangoo Z.E. (haszonjármű) 4,94 Peugeot 208 e-HDi FAP 68 5,02 Renault Mégane dCi 110 Kombi 5,30

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért