Ráfázik az, akinek modern dízelautója van, az ADAC által elvégzett fűtésteszt szerint ugyanis sokáig tart, amíg kellemes hőmérsékletre fűti fel az utasteret a motor. Mindez a jobb hatásfok átka, azaz kevesebb energiát pocsékol a dízel.
Hogy mégis lehet jó fűtést csinálni öngyulladós erőforrással, arra a Volvo S60 D5 a legjobb példa, amely abszolút negyedik helyen végzett a technikát próbáló teszten. Az ADAC szakemberei hét órán hagyták -10 °C-ban állni az autókat, majd a próbapadon állandó 40 km/órás tempóval hajtották őket. A hőmérsékletet a maximumra állították, a ventilátort meg a maximum 3/4-ére, és azt mérték, az első és a hátsó sorban hány perc alatt éri el a + 22 °C-os hőmérsékletet a levegő.
A sereghajtók a dízelmotoros, nagy térfogatú utastérrel rendelkező járművek. A Volkswagen Sharan 2.0 TDI BlueMotion esetén például harminc percig tart, amíg az első sor felmelegszik,igaz, egy perccel később már hátul is jön a meleg, a Peugeot 807 HDI FAP 165 ennél ugyan három perccel végez az első sorban, a hátul ülőknek azonban 37 percig kell vacogniuk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!