A vadonatúj fejlesztésű Drive-E motorcsalád tagjai folyamatosan kerültek be a svéd modellekbe, s az S60/V60-as duónál nemrégiben a T6-os jelzésű topmodell tette fel a koronát a folyamatra. Az egységesen 1969 cm3-es, négyhengeres, 16 szelepes, könnyűfém blokkos motort jelen esetben Eaton gyártmányú Roots-kompresszor és Borg Warner turbófeltöltő lélegezteti: a végeredmény impozáns 306 lóerő és 400 Nm! Ez pedig sportkombihoz méltó menetteljesítményeket biztosít a V60-asnak, álló helyzetből 6,0 másodperc alatt küldi százra – ugyan a 230 km/órás csúcssebesség legfeljebb Németországban játszik, máshol inkább csak katalógusadat, de a hasonló képességű vetélytársak simán 250-et tudnak.
A motor viszonylag élénken reagál a gázadásra, a mechanikus feltöltő jóvoltából szinte alapjárattól kezdve vidáman pörög és masszívan húz, míg a turbó gondoskodik róla, hogy magas fordulaton se fogyjon ki a szuszból. Már az XC90-es menetpróbán is feltűnt azonban, hogy szinte kizárólag részterhelésnél csendes a T6-os. Egy ideig szórakoztatónak találtam, hogy a fordulatszámtól függetlenül, kisebb gázadásra is sportosan ércessé válik a hangja, hosszú távon viszont kissé fárasztó: az R-Design mellett még valamennyire hiteles is, ám a Volvo imázsához kevésbé passzol. Közben a japán Aisintól származó nyolcfokozatú automatikus váltó ha nem is villámgyorsan, de jó ritmusérzékkel és finoman kapcsolgat. Amikor laza cirkálásnál nyomunk egy padlógázt és hirtelen több fokozatot kellene visszapakolnia, hajlamos a kelleténél picit tovább gondolkodni: ilyenkor szerettem volna a váltó mögötti fülekkel beavatkozni, a tesztautóhoz azonban az 55 000 forintos extrát nem konfigurálták.
Jópofa, hogy a digitális műszeregységnél Elegance (barnás), Eco (kékes) és Performance (piros) hangulatvilág választható, de az egyes „üzemmódok” semmi másra nincsenek hatással. Még az elektromos szervokormány rásegítését is (alacsony, közepes, magas) külön a menürendszerből lehet állítani. Amúgy a kormányzás közvetlen és pontos, csak kissé szintetikus érzést nyújt, és a 306 lóerő picit sok az első keréken, úgyhogy a hajtási befolyás sem ismeretlen fogalom a T6-os számára – már felvesznek előrendelést az összkerekes verzióra. Az R-Designhoz dukáló 15 mm-rel ültetett, feszes sportfutóművel és a 18 colos, Ixion stílusú alufelnikre húzott 235/40-es gumikkal élvezetesen veszi a kanyarokat, nagy tempónál, vagy erőteljes gázadásra viszont alulkormányzottá válik és az orra lecsúszik az ívről.
Ezenkívül harciasabb lökhárítók és hűtőmaszk, két kipufogóvég, fémszínű tükörházak és az oldalablakok krómkerete, míg az utastérben alumíniumbetétek és R-Design feliratok járnak a sportcsomaghoz. A ráncfelvarrással amúgy is markánsabb arcot kapott az autó, ugyanis az A-oszlopig teljesen megújult: határozottabb a fényszórók és a orrkötény designja, a LED-es nappali menetfény pedig függőleges helyett vízszintes lett és a hűtőmaszk mellől a lökhárító alsó részére költözött. Ugyanakkor a passzentos helykínálat és csomagtér nem változott, ahogy a parkolást és a szűk helyeken történő manőverezést megnehezítő, óriási fordulókör sem. Bekerült még pár vezetéstámogató „kütyü” az autóba, melyek többsége szerencsére kikapcsolható – máskülönben rendszerint világít, sípol, vagy csipog valami a Volvóban.
Tetszett
• új arc, R-Design optika
• skandináv belső
• motorerő
Nem tetszett
• szűk helykínálat
• óriási fordulókör
• tesztfogyasztás
Összegzés
Sportos motor a T6-os, de nem éppen takarékos, nekünk nem sikerült 10 liter alá szorítani a fogyasztást. Ráadásul ezzel a motorral már 12 millióba kerül a V60-as, míg az R-Design kivitel árcéduláján 12 790 000 forint szerepel.
Volvo V60 T6 R-Design
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó+kompresszor
Max. teljesítmény: 225 kW (306 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2100-4800/perc
Hossz./szél./mag.: 4635/1865/1484 mm
Tengelytáv: 2776 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1588/1585 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1704/496 kg
Csomagtér: 430/1241 l
Üzemanyagtank: 67,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,0 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 8,9/5,5/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 157 g/km
A modell alapára: 8 600 000 Ft (V60 D2 Kintetic)
A tesztelt modell ára: 11 990 000 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!