A vadonatúj fejlesztésű Drive-E motorcsalád tagjai folyamatosan kerültek be a svéd modellekbe, s az S60/V60-as duónál nemrégiben a T6-os jelzésű topmodell tette fel a koronát a folyamatra. Az egységesen 1969 cm3-es, négyhengeres, 16 szelepes, könnyűfém blokkos motort jelen esetben Eaton gyártmányú Roots-kompresszor és Borg Warner turbófeltöltő lélegezteti: a végeredmény impozáns 306 lóerő és 400 Nm! Ez pedig sportkombihoz méltó menetteljesítményeket biztosít a V60-asnak, álló helyzetből 6,0 másodperc alatt küldi százra – ugyan a 230 km/órás csúcssebesség legfeljebb Németországban játszik, máshol inkább csak katalógusadat, de a hasonló képességű vetélytársak simán 250-et tudnak.

Értékeljük a skandináv stílust, de a mai trendek szerint a középkonzolon rengeteg a gomb és megszokást igényel a kezelés. Fotó: Hilbert Péter Értékeljük a skandináv stílust, de a mai trendek szerint a középkonzolon rengeteg a gomb és megszokást igényel a kezelés. Fotó: Hilbert Péter

A motor viszonylag élénken reagál a gázadásra, a mechanikus feltöltő jóvoltából szinte alapjárattól kezdve vidáman pörög és masszívan húz, míg a turbó gondoskodik róla, hogy magas fordulaton se fogyjon ki a szuszból. Már az XC90-es menetpróbán is feltűnt azonban, hogy szinte kizárólag részterhelésnél csendes a T6-os. Egy ideig szórakoztatónak találtam, hogy a fordulatszámtól függetlenül, kisebb gázadásra is sportosan ércessé válik a hangja, hosszú távon viszont kissé fárasztó: az R-Design mellett még valamennyire hiteles is, ám a Volvo imázsához kevésbé passzol. Közben a japán Aisintól származó nyolcfokozatú automatikus váltó ha nem is villámgyorsan, de jó ritmusérzékkel és finoman kapcsolgat. Amikor laza cirkálásnál nyomunk egy padlógázt és hirtelen több fokozatot kellene visszapakolnia, hajlamos a kelleténél picit tovább gondolkodni: ilyenkor szerettem volna a váltó mögötti fülekkel beavatkozni, a tesztautóhoz azonban az 55 000 forintos extrát nem konfigurálták.

Helykínálat terén az S60/V60-as két szegmens között lebeg: már nem kompakt, de még nem középkategóriás Helykínálat terén az S60/V60-as két szegmens között lebeg: már nem kompakt, de még nem középkategóriás

Jópofa, hogy a digitális műszeregységnél Elegance (barnás), Eco (kékes) és Performance (piros) hangulatvilág választható, de az egyes „üzemmódok” semmi másra nincsenek hatással. Még az elektromos szervokormány rásegítését is (alacsony, közepes, magas) külön a menürendszerből lehet állítani. Amúgy a kormányzás közvetlen és pontos, csak kissé szintetikus érzést nyújt, és a 306 lóerő picit sok az első keréken, úgyhogy a hajtási befolyás sem ismeretlen fogalom a T6-os számára – már felvesznek előrendelést az összkerekes verzióra. Az R-Designhoz dukáló 15 mm-rel ültetett, feszes sportfutóművel és a 18 colos, Ixion stílusú alufelnikre húzott 235/40-es gumikkal élvezetesen veszi a kanyarokat, nagy tempónál, vagy erőteljes gázadásra viszont alulkormányzottá válik és az orra lecsúszik az ívről.

Igényes kárpitozású a csomagtér. Izmos, de iszákos a T6-os Igényes kárpitozású a csomagtér. Izmos, de iszákos a T6-os

Ezenkívül harciasabb lökhárítók és hűtőmaszk, két kipufogóvég, fémszínű tükörházak és az oldalablakok krómkerete, míg az utastérben alumíniumbetétek és R-Design feliratok járnak a sportcsomaghoz. A ráncfelvarrással amúgy is markánsabb arcot kapott az autó, ugyanis az A-oszlopig teljesen megújult: határozottabb a fényszórók és a orrkötény designja, a LED-es nappali menetfény pedig függőleges helyett vízszintes lett és a hűtőmaszk mellől a lökhárító alsó részére költözött. Ugyanakkor a passzentos helykínálat és csomagtér nem változott, ahogy a parkolást és a szűk helyeken történő manőverezést megnehezítő, óriási fordulókör sem. Bekerült még pár vezetéstámogató „kütyü” az autóba, melyek többsége szerencsére kikapcsolható – máskülönben rendszerint világít, sípol, vagy csipog valami a Volvóban.

Vagány az R-Design diffúzorbetétes hátsó lökhárítója. Szépen integrálták az ércesen szóló kipufogócsöveket. Teljesítményre pariban van az Audi A4 (Avant) 3.0 TFSI quattro és a BMW 335i (Touring) modellekkel Vagány az R-Design diffúzorbetétes hátsó lökhárítója. Szépen integrálták az ércesen szóló kipufogócsöveket. Teljesítményre pariban van az Audi A4 (Avant) 3.0 TFSI quattro és a BMW 335i (Touring) modellekkel

Tetszett
• új arc, R-Design optika
• skandináv belső
• motorerő

Nem tetszett
• szűk helykínálat
• óriási fordulókör
• tesztfogyasztás

Összegzés
Sportos motor a T6-os, de nem éppen takarékos, nekünk nem sikerült 10 liter alá szorítani a fogyasztást. Ráadásul ezzel a motorral már 12 millióba kerül a V60-as, míg az R-Design kivitel árcéduláján 12 790 000 forint szerepel.

Volvo V60 T6 R-Design
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó+kompresszor
Max. teljesítmény: 225 kW (306 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2100-4800/perc

Hossz./szél./mag.: 4635/1865/1484 mm
Tengelytáv: 2776 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1588/1585 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1704/496 kg
Csomagtér: 430/1241 l
Üzemanyagtank: 67,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,0 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 8,9/5,5/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 157 g/km
A modell alapára: 8 600 000 Ft (V60 D2 Kintetic)
A tesztelt modell ára: 11 990 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!