Az autó orrában ott a 4,4 literes, dupla turbós motor, mely 555 lóerőt és 680 Nm-es nyomatékot szabadít az aszfaltra. Az aggregátot beindítva a hideg futkos a hátamon – gyönyörűen duruzsol a V8-as! Az érzékeny gázpedált sűrű városi forgalomban leheletfinoman kell használni, mert szempillantás alatt úgy megugrik az X6 M, hogy alig győzzük felfogni.

Az állórajtos százas sprintet 4,7 másodperc alatt futja, ezzel a sportautók nagy részének fricskát ad a BMW. Ami ennél letaglózóbb, az a rugalmasság, például negyedik fokozatban 80-ról 120-ra csupán 4,3 másodperc alatt katapultál a monstrum!

Ennél azért többet várnánk egy X6 M belsőtől, 35 millióért cserében kissé sivár a hangulat. A bőr tapintása szintetikus benyomást kelt Ennél azért többet várnánk egy X6 M belsőtől, 35 millióért cserében kissé sivár a hangulat. A bőr tapintása szintetikus benyomást kelt

Ha van pénz, felejthető a 250-es korlátozás

Az X6 M álló helyzetből 16,9 másodperc alatt sprintel 200 km/órára, a 250-es végsebességet pedig egy müncheni vezetéstecnikai tréninggel egybekötött M Driver”s csomag (807 200 Ft) megrendelése esetén 275 km/órára tolják ki. A hatfokozatú M-sportautomata szépen dolgozik, a kapcsolások simán mennek végbe, adott a lehetőség sport állásban, vagy manuális üzemben is használni – utóbbiban azonban nem túl fürge a szerkezet. A felfüggesztés hangolása irgalmatlanul feszes, a 20 colos, defekttűrő gumik és a sportfutómű sem tesznek jót a komfortnak, érdemi rugózásról nem beszélhetünk. Cserében jó minőségű aszfalton, kanyarban eszméletlen sokáig semlegesen fordul az X6-os, azonban érdemes észben tartani a 2,3 tonnás önsúlyt, mert amikor mind a négy kerékkel elkezd sodródni az óriás, az elég ijesztő.

A sportülések oldaltartása átlagos, itt inkább a komforton van a hangsúly. Hátul meglepően sok a hely, a háromfős pad feláras A sportülések oldaltartása átlagos, itt inkább a komforton van a hangsúly. Hátul meglepően sok a hely, a háromfős pad feláras

A sportos beállítottságú pilóták egy hajszálnyival több visszajelzéssel szolgáló, közvetlenebb kormányzást hiányolhatnak. A fedélzeti menüben lehetőség van gazdaságos és sportos üzemre is beállítani a menetdinamikai paramétereket – nagy érvágás „takarékos” módban sem tapasztalható. A sebességkorlátozásokat betartva, józanul közlekedve, keserves kínok között sikerült a fogyasztást 13,1 l/100 km-re szorítani. Ez így elfogadható érték, azonban illúzióink ne legyenek, a potenciált kiaknázva – márpedig minek venne valaki egy ilyen autót, ha nem tapossa neki – könnyedén benyel 20 litert.

A raktér 1450 literre bővíthető, a padló alatt tágas rekeszek lapulnak A raktér 1450 literre bővíthető, a padló alatt tágas rekeszek lapulnak

A sportülések kényelmesek, a világos bőrkárpit azonban könnyen koszolódik, ráadásul az anyaga sem túl igényes. Nem vagyok egy cserzőmester, de alaposan szemügyre véve és megtapintva én inkább bőrhatású textilhuzatra tippelnék, mintsem valódi bőrre. A tágas hátsó sor alapesetben kétszemélyes, azonban kérhető háromfős pad is – a felár 108 800 Ft. A raktér 570 literes, a teleszkópos, felhajtható padlólap alatt használható méretű rekeszek találhatók, szükség esetén pedig a támlák osztva dönthetők. Szűk helyen nehézkes az autóval manőverezni, a fordulókör közel 13 méter. Érthetetlen, hogy az X6-osokhoz elérhető aktív Stop&Go funkciós sebességtartó és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer miért nem konfigurálható az X6 M-hez – egyébként az M50d-hez sem rendelhető. A luxusszegmensben ez elvárható lenne, de az olyan szokásos BMW-extrák is hiányoznak, mint az érintésérzékeny iDrive kezelőfelület, vagy a személyfelismerő funkcióval rendelkező Night Vision éjjellátó.

A szolid frissítés hozadékai az átrajzolt, LED-es lámpák A szolid frissítés hozadékai az átrajzolt, LED-es lámpák

TETSZETT
– dinamika
– motorhang
– tágas kabin

NEM TETSZETT
– vételár, értékvesztés
– sprőd rugózás
– biztonsági extrák hiánya

ÖSSZEGZÉS
Polgárpukkasztó darab az X6 M: dinamikája mint a legdurvább sportautóké, megjelenése fényűző, 35 milliós indulóára pazarló, ellenben nem kényeztet sok biztonsági extrával. Nyílt pályán bitang jól megy, kanyarban azonban számolni kell a több mint 2,3 tonnás önsúllyal.

BMW X6 M
Összlökettérfogat: 4395 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32 biturbó
Max. teljesítmény: 408 kW (555 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 680 Nm 1500-5650/perc

Hossz./szél./mag.: 4876/1983/1684 mm
Tengelytáv: 2933 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1660/1672 mm
Fordulókör: 12,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 2305/600 kg
Csomagtér: 570/1450 l
Üzemanyagtank: 85 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,7 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 19,3/10,8/13,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 13,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 325 g/km
A modell alapára: 17 899 000 Ft (X6 xrive 30d)
A tesztelt verzió ára: 34 899 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!