Miközben az autóipar egyre inkább a szabadidő-autókról és a villamosításról szól, lassan ritka madárrá válnak az olyan modellek, mint az M340i. Szó sincs downsizingről, hengerlekapcsolásról, lágyhibridségről, vagy vitorlázó üzemmódról, a motorháztető alatt egy sorhatos, 3,0 literes blokk dolgozik, a komoly turbónyomás miatt pedig egy feltöltővel is 374 lóerő a teljesítménye. Rendben, ez egy középkategóriás limuzinban nem kevés, de ha azt mondom, hogy 4,4 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100-as tempóra, akkor azért kikerekednek a szemek, hiszen az első turbós M3-as 431 lóerővel 4,1 szekundum alatt gyorsult 100-as tempóra. A fejlett összkerékhajtás és az egyre jobb rajtautomatikák csodákra képesek, így a sofőr azt érezheti, hogy a nyers erő tekintetében nem sok választja el az előző M3-astól.
Nagyon is kézzel fogható, hogy a hajtás alapvetően a hátsó tengelyre küld több nyomatékot, és ha nem is annyira játékos az autó fara, mint egy hátsókerék-hajtásúnak, hihetetlenül agilis. Ilyen egy igazi sportlimuzin! A 348 mm-es első féktárcsák brutálisan lassítanak, de szükség is van a komoly fékekre, ugyanis az M340i 1745 kg-ot nyom a mérlegen. Miközben olyan extrák is rendelhetők hozzá, mint a plusz két hűtőradiátor, a „rendes” M-es BMW-knél jóval visszafogottabb a hang. Bár a sorhatos gyönyörűen szól, alapvetően halk a motor, és inkább a kipufogó domináns. Egyébként is, az M340i-nél a komoly teljesítmény ellenére feltűnően kerülték azt, hogy az autó bármilyen szempontból nyers hatást keltsen, a nyolcfokozatú váltó finoman kapcsolgat, az ülések komfortosak, és a futómű sem vészesen feszes. Sőt, hosszú utakon, például állandó 130 km/óránál ugyanolyan kényelmes, mint bármelyik másik 3-as, és ilyen körülmények között 8,5 literből elvan 100 kilométerenként – a 9,7 literes tesztfogyasztás sem sok a teljesítményhez képest.
Persze itt is feltűnik, hogy a csomagtartó nyílása zavaróan szűk (megoldás a Touring karosszéria), vagy hogy a digitális műszerfal valamilyen rejtélyes oknál fogva nem szabadon konfigurálható, a 3-asban még mindig megvan a klasszikus vezetési élmény. Természetesen a 374 lovas változat árazásánál nem szemérmeskedett a BMW, legkevesebb 19,7 milliót kell érte a márkakereskedésben hagyni. Ha az extralistáról olyan tételeket is választunk, mint például a tesztautó 1,6 milliós Individual fényezése, gyorsan megugrik az alapár, de a prémiumszegmensben már csak így mennek a dolgok.
TETSZETT
• dinamika
• sebességváltó
• vezethetőség
NEM TETSZETT
• szűk csomagtartónyílás
• digitális műszerfal
ÖSSZEGZÉS
A 374 lovas sportmodell a vezetésért rajongó ügyfeleknek szól. Árából közel két alap 3-ast is vehetünk, de a konkurencia sem méri olcsóbban hasonszőrű modelljeit. Ezek után izgatottan várjuk, mit tud majd a gyakorlatban az M3-as csúcsverzió!
BMW M340i xDrive
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 275 kW (374 LE) 5500-6500/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1850-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4713/1827/1440 mm
Tengelytáv: 2851 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1583/1567 mm
Fordulókör: 12,0 m
Saját tömeg: 1745 kg
Csomagtér: 480 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyors. 0-100 km/h: 4,4 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 7,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 10 578 000 Ft (318i, 156 LE)
A tesztelt verzió ára: 19 712 000 Ft