A Corolla Wagon nemcsak a családosok, hanem a flottások körében is igen népszerű volt, egy nehezen megmagyarázható döntés után azonban utód nélkül búcsúzott. Persze próbálták a kombisokat átültetni a Versóba, vagy rábeszélni az eggyel nagyobb – és természetesen drágább – Avensis Wagonra, azonban ez nem ment zökkenőmentesen. A Toyota most sutba dobta korábbi elhatározását és a Wagon típusjelzőt, itt a jobban csengő kombi Auris, mely nevével ellentétben (Touring Sports) kifejezetten higgadt, józan példány.
Praktikus, tágas és szerethető autóról van szó
Az Auris kombi formavilága tetszetős, úgy modern, hogy közben sokak ízlésének megfelel, és ez nemcsak a külső, hanem a belső designra is igaz. Az előző generációhoz képest mérföldkőnek tekinthető, azonban az aktuális konkurensek között találni szebben felépített, nívósabb anyagokat használókat.
A navigáció (200 000 Ft-tól) egyszerűen kezelhető, az adatbázisa részletes, a TMC-funkció is működik, azonban a gyakran fals sebességhatár-kijelzések bosszantók. A nappali/éjszakai kijelző mód közötti váltást érdemes manuálisan végrehajtani, mert automata üzemben nem igazán szuperált.
Az első ülések kényelmesek, kellően nagyok, a combot is jól alátámasztják. A 2. sor és a raktér (530/1658 l) is igen tágas. Hátul a padló közel sík, így a középen ülőnek sem kínszenvedés az utazás, a hátsó szellőzőrostély azonban hiányzik, az ülőlapra fekvő könyöklő pedig használhatatlan. A csomagtér ajtaja magasra nyílik, lecsukását kétoldali fogantyúk segítik, a roló pedig nemcsak el-, hanem felfelé (széria) is mozgatható, így azt pakolásnál nem szükséges minduntalan ki- és beakasztani a helyére. Ülésdöntés után magas perem keletkezik a padlón, ennek oka, hogy mozgatható padlóbetét csak a hibridhez jár.
A 2,0 literes, közös nyomócsöves dízelt a teljesítmény helyett inkább az alacsony fordulaton kiaknázható nyomatékra hangolták. A 124 lóerő nem eget verő, de az 1600-as fordulattól betoppanó 310 Nm révén tisztességes a dinamika, megpakolva sem erőlködik, miközben beéri átlagosan 6 literrel. A hatgangos váltó végáttétele a takarékos üzemet támogatja (130 km/ óránál 2000-es fordulat), míg városban a gázolajos Toyotáknál unikumnak számító start-stop rendszer mérsékli a naftaigényt. Utóbbi elfogadható gyorsasággal dolgozik, azonban a leállításnál és az újraindításnál is jól kivehető rezonancia rázza meg a kasztnit. A kormányzás és a futómű is hozza a családi kombis kvalitásokat, nem a szegmens legdirektebb darabja, de nem is kell veszélyes billegéstől tartani. A 2.0 D-4D kivitel ára 6,38 milliótól indul, az importőr pedig a bevezetési időszakban a 3 éves garancia mellé további 2 évet ad.
TETSZETT
– tágas utas- és raktér
– nyomatékos dízelmotor
– megfizethető navigátor
NEM TETSZETT
– rezonancia (start-stop)
– vegyes anyagminőség
– indokolatlan TS típusnév
ÖSSZEGZÉS
Az Auris kombi követi a toyotás hagyományokat, tisztességesen összerakott, mindenki ízlésének megfelelni vágyó fazonú autó, mely képes egy család, vagy épp egy cég igényeit kielégíteni. Belül a logika és az egyszerűség dominál, egyedül a TS típusnév sugall többet, mint amennyit kapunk.
Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 91 kW (124 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 310 Nm 1600-2400/perc
Hossz./szél./mag.: 4560/1760/1475 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1525 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1345/570 kg
Csomagtér: 530/1658 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,5 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 5,4/3,9/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 4 190 000 Ft (1.33 VVT-i Start)
A tesztelt verzió ára: 6 385 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!