Akár hiszik, akár nem, ez itt az Opel Antara nyújtott kivitele: a két típus közös platformra épül (a tengelytáv azonos), de a Chevy kis híján tíz centivel hosszabb, kettővel szélesebb és öttel magasabb is.
Továbbá az alapmodelleket leszámítva szériában jár hozzá a hét ülés, az utastér pedig rugalmasan variálható és számtalan praktikus részletmegoldást tartogat.
Ám ahogy az Opel, úgy a Captiva is csupán terepjárónak látszó tárgy, hiszen az első combosabb járdaszigetnél „leesik az álla”. Az intelligens összkerékhajtás inkább a mostoha időjárási körülmények közötti magabiztos továbbjutást szolgálja, semmint a kalandozást. Vezethetősége azonban a SUV-osan személyautós helyett inkább terepjárósan nehézkes. A volán átmérője jókora, áttételezése indirekt, ennek megfelelően komótosan reagál a kormánymozdulatokra, s a kanyarokban kissé mackósan mozog. Pedig a 2,2 literes dízelmotor csúcsformában van, 184 lóerőt és 400 Nm-t mozgósíthatunk. A korábban tesztelt automata sebességváltós kivitelhez képest a hatfokozatú manuálissal 10,1 helyett 9,6 másodperc alatt gyorsul százra, 191 helyett 200 km/órás csúcssebességre képes, s a gyári adatok szerint átlagosan 1,3 literrel eszik kevesebbet – a tesztfogyasztás 8,7 l/100 km volt.
Szép számok, de picit árnyalnám a képet: mielőtt 2000-es fordulat környékén becsülettel nekiveselkedne a négyhengeres, előbb vesz egy nagy levegőt, a váltókar nemcsak hosszú utakon jár, hanem határozott kezelést is igényel, s elég „combos” a kuplungpedál. Szóval az automata megéri a 320 ezer forintos felárat. A 184 lóerős dízelmotorral 8,8 milliótól indul a jó ár-érték arányú Captiva, de a bázismodell (2.4/167 LE, fronthajtás, öt ülés) már 6 590 000 forinttól elérhető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!